İnfak üç türlüdür;
Düşüğü; İsteyen kardeşine vermendir. Ortası; O istemeden eksiğini öğrenip gidermendir. Yükseği; Onu nefsine tercih etmendir.
Bu sözler bana şu hadis-i şerifi hatırlattı: Sizden birisi, kendisi için istediğini (din) kardeşi için de istemedikçe iman etmiş olmaz.
Açıklama:
İbn Salâha göre; kişinin, kendisi için istediğini din kardeşi için de istemesi, adeta im*kansız derecede güç sayılan şeylerdendir. Halbuki meseîe hiç de öyle değildir. Çünkü hadisin manası; İslamda sizden birisi kendisi için istediği şeyin aynısını değil benzerini din kardeşi için de dilemedikçe kamil anlamda iman etmiş olmaz demektir. Bunu yapmak, kendine veri*len nimetten hiçbir şey noksan kalmamak ve kendine verilene dokunmamak şartıyla din kardeşine de böyle bir nimetin verilmesini istemekle olur. Bu, kalbi selim sahibi olan bir kim*se için kolaydır. Yalnız bozuk kalbli olana güç gelir
Cahide Sultan
Düşüğü; İsteyen kardeşine vermendir. Ortası; O istemeden eksiğini öğrenip gidermendir. Yükseği; Onu nefsine tercih etmendir.
Bu sözler bana şu hadis-i şerifi hatırlattı: Sizden birisi, kendisi için istediğini (din) kardeşi için de istemedikçe iman etmiş olmaz.
Açıklama:
İbn Salâha göre; kişinin, kendisi için istediğini din kardeşi için de istemesi, adeta im*kansız derecede güç sayılan şeylerdendir. Halbuki meseîe hiç de öyle değildir. Çünkü hadisin manası; İslamda sizden birisi kendisi için istediği şeyin aynısını değil benzerini din kardeşi için de dilemedikçe kamil anlamda iman etmiş olmaz demektir. Bunu yapmak, kendine veri*len nimetten hiçbir şey noksan kalmamak ve kendine verilene dokunmamak şartıyla din kardeşine de böyle bir nimetin verilmesini istemekle olur. Bu, kalbi selim sahibi olan bir kim*se için kolaydır. Yalnız bozuk kalbli olana güç gelir
Cahide Sultan