İnternet Fıkhı 2 (Nureddin Yıldız)

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Elhamdülillah, müminiz. Mümin olduğumuz için de hayatımızın her alanında, iman ettiğimiz Rabbimizin istediği gibi yaşamaya mecburuz. Hayatı kendi istediğimiz gibi ölçüsüz ve kuralsızyaşamaya kalktığımızda mümin oluşumuz bundan zarar görür. Böyle iman ediyoruz. Zaten böyle iman ettiğimiz için Rabbimiz bizi mümin olarak kabul etmektedir. Eksiğimiz, yanlışımızolabilirse de kafalarımızda müminliğimizi eskitmemeye çalışırız, Allah’ın yardımıyla. Beceremeyipyanıldığımız yerlerde Rabbimizin mağfiretine sığınırız. Ancak aklımızı hiçbir zaman imanın dışında birşeye teslim etmeyiz.***65533;
|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız

https://www.facebook.com/hayatrehberisohbetleri/



 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Çağ hangi cihazı, anlayışı, yaşam tarzını getirirse getirsin; hayata mümin olarak baktığımız için önümüze gelen nimetleri de mümince kullanır, Rabbimizin rızasının dışına kaydırmayız.Yaşadığımız aile içinde, akrabalarımızla, mahallemizin mescidinde, dostluk kurduğumuzarkadaşlarımız ve gençlerle, yaşlılarla, mümin olmayanlarla; herkesle hayatın içinde olduğumuzdandolayı bir ilişki kurmak durumundayız, doğrudur. Ama bu ilişkiyi sokakta, hastanede, misafirlikte,otobüste, uçakta ve her yerde yine mümince yaparız.
Mümin olmak budur. Çağa ayak uydurmak, anlayışlara teslim olmak ama bunlarla birlikte Müslümanolduğunu da söylemek münafıklıktır. Bunu asla kabul edemeyiz ve böyle bir çürümüşlüğübenimseyemeyiz.***65533;

|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Cep telefonu, internet ve medya bizi kendine çeker ve mümin olmak dışında bir standardın içinde tutmaya çalışırsa hem ona lanet ederiz hem kendimize yazık ederiz. İnternete göre eriyebilecek bir ümmet değiliz. Hamd olsun ki Peygamber’imiz sallallahu aleyhi ve sellem bu fani dünyadan Rabbine ayrıldığında, tuvalet terbiyesinden yolda yürümeye varıncaya kadar, hayatımızı mümince nasıl yaşayabileceğimize dair ölçüleri bırakarak gitmiştir.
|internet fıkhı 1


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Sosyal ilişkilerimiz, mümin olduğumuz için farklıdır. Bizler emin insanlar olarak sosyal ilişkiler kurarız. Sosyal medyada da emin insan oluruz, ticarette, konuşurken de emin oluruz. Güzel söz konuşuruz, güzel olmayanı konuşmayız. Çünkü Resûlullah aleyhissalatu vesselam, “kim Allah’a ve ahiret gününe iman ediyorsa ya hayır konuşsun ya da sussun” buyurmuştu. Cep telefonu kulağımızdayken de onu ya hayırlı sözler için orada tutarız ya da tutmayız. Zira Resûlullah aleyhisselamın getirdiği kurala böyle uyarlanmaktadır. Aksi takdirde ahirete iman edip etmediğimize bir bakmamız gerektiği sonucu çıkmaktadır.
|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Telefonumuzla konuşurken***8208;yazarken veya internetteyken hayır (Allah’ı darıltmayan şey) dışında bir şey kablolardan girip çıkabiliyor, ses sinyallerinden geçebiliyorsa sevgili Peygamber’imizi üzmüş ve imanımızı riske atmışız, oksitlendirip pas tutturmuşuz demektir.
|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Mümin, sözleriyle eylemleri arasında fark bulunmayan biri olmalıdır. Bunun aksini münafıklık olarak tanıtan bir Peygamber’imiz vardır. Bunun aksi olabiliyorsa Müslümanlığında çelişki taşıyan biri olmak söz konusudur. Bu, Resûlullah aleyhisselamın ‘benim ümmetimin insanı’ olarak gösterdiği karakterin dışında durmaktır.
|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Mümin olmaktan kaynaklanan farkımız, internete kurban edilemeyecek bir farktır. Cep telefonumuz iletişim için kullanılır ama onu hiçbir zaman imanî değerlerini onun ardına geçirecek kadar önde tutamayız; tutarsak imanımıza yazık ederiz. İman, bir kere sahibi olduğumuzda anca ölümden sonra elimizden gidecek tapulu belgemiz değildir. İman bir kıymettir ve bu kıymet, taşındığı sürece vardır. Zayi edildiğinde ise ***8208;maazallah***8208; gider. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, “iman ile ahlak bir arada ikiz gibi dururlar” buyurmuştur. İman gittiğinde ahlak durmaz, ahlak gittiğinde iman da gider.
|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Dedikoduya su taşımak imanı eriten şeylerdendir. Dedikoduyu yalnızca kadınların yaptığı bir şeymiş gibi lanse etmek de ziyadesiyle yanlıştır, Efendimiz aleyhisselam nemimeyi (dedikodu) erkeği***8208;kadınıyla bütün müminlere haram etmiştir. Kim tweet atıyor, retweet ediyorsa onun için geçerli olabilir. Bu ha evde ha sokakta yapılmış, böyledir. Cep telefonu yaygınlaştı diye bizim imanımız ve ahlakımız ucuzlamamıştır. İnternet sistemi çocukların bile elinde dolaşabiliyor diye dinimizden taviz verme hakkına sahip olmayız. Bizler Medine’de Resûlullah’ın terbiye ettiği ümmetiz ve İstanbul’da da Moskova’da da böyle olmaya mecburuz.
|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
İnternet ve cep telefonu bizi değiştiremez ama Allah’ın izniyle biz, interneti ve cep telefonunu değiştiririz. Kendi kızlarını gömen, babasının karısıyla evlenen cahiliye anlayışının sefaletini ve sefahatini değiştirmiş, sonra da o topluma Veda Hutbesi okumuş olan Muhammed aleyhisselamın ümmeti olarak yarın mı on***8208;yirmi sene sonra mı olur bilinmez ama teknolojiye de el attığımız gün, internet de terbiye edilecektir. Cihat alanımıza bu da girmektedir.
|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Cep telefonunu öncelikle kendimiz mümin kültürüne, mümin zevk ve ferasetine göre kullanırız, biiznillah bu barajı geçtiğimizde Allah Teâlâ da fetihler gerçekleştirebilecek seviyeye eriştiğimizden dolayı önümüzü açacak ve interneti, medyayı, cep telefonunu ıslah için var olduğumuzu ispat edeceğizdir. Rabbimizden temenni ederiz ki er geç gerçekleşecek bu fetih bizim kuşağımıza nasip olsun.
|internet fıkhı 2


Nureddin Yıldız
 

Son mesajlar