Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12
Toplam 19 adet sonuctan sayfa basi 11 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Ayetlerde İnsan Tipleri

  1. #11
    Status
    Online
    eRkAm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Geceye Dair ..
    Üyelik tarihi
    31 Ocak 2017
    Mesajlar
    1,341
    Konular
    185
    Bahsedilen
    77 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    65

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    Alıntı Qasem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstad din bir yaşam biçimi olarak ele alacak olursak, her hayat bir din her dininde bir hayat olduğu sonucuna ulaşırız. Şu halde her yaşam biçimi bir din ise ozaman bizim yaşantımız, yani hal hareket, tavır ve davranışlarımız hangi dine tekabul etmekte. Yani başka bir deyişle hak karşısındaki tavır davranış ve durumumuz nedir ne ise dinimizide o belirlemiş oluyor.

    Hak bağlamındada zatrn iki din mevcuttur. Ya tevhid dinine bağlısınızdıt yada şirk dinine... Tevhid dini tekdir. Oda Allahın istediği şekilde yanlız onun egemenliğini kabul ederek bir yaşam biçimidir... Hayat sıtandartlarının Allah tarafından brlirlendiği bir yaşam. Bunun dışındaki tüm yaşam şekilleri adları yada bağlamları ne olursa olsun Şirk yada şirkin alt başlıklarında yer alırlar..

    Şu halde şirkin milyon dalı olmakla beraber aslında tek bir dindir. Milyon karekter üretsede aslında tek bir karekteri yansıtır şirkin temel karekteri cehennem ehli, yani cehenneme götürecek bir karekter inşaası...

    Tevhid dinide aynı zamanda her yönüyle Allahın istediği şekilde davranan tek tip bit model ortaya koyar. İlkeleri aynı ama inşaa yolları farklı olsada sonucun aynı kapıya çıktıüı bir inşaa, bir karekter...

    Bu yüzden Şirkin esaretinde olan karekter...
    Tevhidin gölgesinde dirilen bir karekter diye hep zihnimde yer eder...

    D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Allah Razı olsun..
    Hz Ali Şirk karincanin kimildamasi kadar hassas der ,Burdaki insanın hayatında yanlış söz yada davranışta bulunanla aleyani Allah ile şerk koşanlar bir olabilir mi ?

    Musriklerdekk şirk olayı özellikle Mekke musriklerinde Bir aracı mahiyetindeydi, Günümüzde de buna benzer ağırlıklı , Lakin araci mahiyetinde sence bi fark yokmu Allah'a yakınlık anlamında bir aracı..

    Dünyayı kim yaratdi derseniz Allah diyecekler Ayetindeki mekke musrikleriyle,
    Allahtan isteyin falandan filana aracı koymayın denildiğinde Onlar bizi Allah'a yaklastiriyor diyen le bir midir?

    Günümüz toplumuna indergersek nasıl bir sonuç cikaririsin..
    Ahsen, Qasem, NoktA ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  2. #12
    Status
    Offline
    Qasem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Uzman Üye
    Üyelik tarihi
    18 Şubat 2017
    Mesajlar
    745
    Konular
    36
    Blog Entries
    3
    Bahsedilen
    56 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    56

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    Alıntı Vav Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah Razı olsun..
    Hz Ali Şirk karincanin kimildamasi kadar hassas der ,Burdaki insanın hayatında yanlış söz yada davranışta bulunanla aleyani Allah ile şerk koşanlar bir olabilir mi ?

    Musriklerdekk şirk olayı özellikle Mekke musriklerinde Bir aracı mahiyetindeydi, Günümüzde de buna benzer ağırlıklı , Lakin araci mahiyetinde sence bi fark yokmu Allah'a yakınlık anlamında bir aracı..

    Dünyayı kim yaratdi derseniz Allah diyecekler Ayetindeki mekke musrikleriyle,
    Allahtan isteyin falandan filana aracı koymayın denildiğinde Onlar bizi Allah'a yaklastiriyor diyen le bir midir?

    Günümüz toplumuna indergersek nasıl bir sonuç cikaririsin..
    Üstad zaman mekan ve şahıslar değişse bile zihniyet hep aynıdır. Şartlar koşullar ve aracılar değişsede mantık hep aynıdır. Zumer suresinin 20 ayetinden sonrası buna en büyük örnektir.

    Lafı hiç eğip bükmeye, gevelemeye gerek yok. Hakikati en güzel şekilde incitmeden ama lafıda eğip bükmeden söylemeli müslüman. Bu ilkeden hareketle.... ;

    Müşrik mekke toplumunun lat, menat uzza yı Allaha yaklaştırmada aracı kıldığı gibi bugünde aynı onlar gibi Şeyhlerini yada veli ve sadık insanları aracı kılanlar söylemde farklı dinin ama özde aynı zihniyetin ürünüdürler. Şirk bir zihniyet meselesidir. Onların hayat kriteri putlara endeksliudi, tıpkı bizdeki şeyhlerine endexliyenler gibi...

    Bakınız Allah her tür aracıyı ortadan kaldorsın diye Uyarıcı Peygamber A.s. MUHAMMEDİ gönderdi. İbrahimi, Lut u, Şuayb i gönderdi. Onların getirdipine iman edenler Alaha direkt ulaşırken, onları bile aracı kılmaz iken bize ne oluyorda yeni din icad ediyoruz.

    Veliler, öncüler, sadıklar bizim için yol arkadaşı, öğretmen, bize hakka nasıl ulaşılacağını göstwren, direniş rehberleti, mücadele yöntemini gösterenler, vahyin nasıl yaşanacağını pratikte bize hayatları ve şahştlikleri ile gösterenlerdir... Peygamber rol modelinin bugünkü örneğidirler... Ama asla aracı olamazlar... Onları aracı kılmak Allaha mekke müştikleri gibi şirk koşmaktır. Allah duymuyor mu ki aracı koyuyoruz. Allaha torpille ulaşmak Allahı ADALETSİZ lik ile yaftalamaktır. Kimse bana Allah adil değildir diyemez. Andolsun Uyarıcı Muhammedi duyan Allah kul İbrahimide, kul Gaffarı, Kul Ali yada veliyide aynı şekilde duyacak kadar adil ve merhametlidir....

    Onlar içinde Putlar yada Atalar dini sadece Allaha yaklaştıran unsurlardı... Onlar Allahı red etmiyorlardı, Muhammedin Allahını red ediyorlardı. Onlar yaratıcıyı biliyor inanıyorlardı, Zumer suresine iyi bakın... Onlar hayata müdahale eden Muhammedin Rabbini tanımıyorlardı... Selat ve selam onun üzerine olsun...

    Diğer bir konu ya gelince Şirkin alt dalları çoktur, uzadıkça uzar... Ben Kagşr, münafık, tevbe etmemekte ( tevbe zihin dünyamd zaten çok farklı) ısrar edenler, fahşaya bulaşanlar hangi dine inandığonı iddia aderlerse etsinler, arınmadıkça Şirk dinimin müntesipleridirler. Günaha bulaşabiliriz... Lakin günahtan dönmeyip yanlışta ısrar ettikçe o karıncanın kıpırdaması gibi şirk dininin müntesipleri arasında yer almış oluruz...

    Bu yüzden bir müslüman hal.hareket ve durumuna dikkat etmek, yaşayan vahy olmak ile mükelleftir.

    Rol model olarak ilk öğretmenler Peygamberlerdir.... Sonrada onların yokunda yürüyen hakkın şahitliğini yapanlardır...

    Bugün Abdulkadit molalardı,
    Şhatibilerdi, hattablardı, alliyalatdı, Afganilerdi, kutuplardı.... O kadar çok ki önvülerimiz rol modellerimiz... Surşyede, filistşnde, moroda, eritrede, çeçenyada, afganistanda, bosnada, arakanda, malide şehadetle hayatlarını taclandıran milyonlarcası yatmakta...

    Onlar bizle Allah arasında aracılar değil vahyin ve hakkın şahitliğinin nasıl yapılacağını öğreten Tıpkı Esad Coşanlar, M. Zahit Kotkular gibi birer insandırlar...

    Haddimi aştımsa hakkınızı helal edin, lakin insanların kalbi kırılmasın diye lafı ekip bükmemeli hayatı her yönüyle konuşma olgunluğuna erişmeliyiz...

    D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    eRkAm, NoktA, Canfeza ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #13
    Status
    Online
    NoktA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Super Moderator
    Üyelik tarihi
    21 Mart 2017
    Mesajlar
    2,371
    Konular
    1040
    Bahsedilen
    71 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    96

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    Alıntı Qasem Nickli Üyeden Alıntı
    Veliler, öncüler, sadıklar bizim için yol arkadaşı, öğretmen, bize hakka nasıl ulaşılacağını göstwren, direniş rehberleti, mücadele yöntemini gösterenler, vahyin nasıl yaşanacağını pratikte bize hayatları ve şahştlikleri ile gösterenlerdir... Peygamber rol modelinin bugünkü örneğidirler... Ama asla aracı olamazlar... Onları aracı kılmak Allaha mekke müştikleri gibi şirk koşmaktır.
    Yanlışa düştüğümüz yer burası. Aracı olarak görmüyoruz deselerde kurdukları cümleler bunun ifadesi. Rabbim yardımcımız olsun. Bizi bize bırakmasın.


    Alıntı Qasem Nickli Üyeden Alıntı
    Onlar bizle Allah arasında aracılar değil vahyin ve hakkın şahitliğinin nasıl yapılacağını öğreten Tıpkı Esad Coşanlar, M. Zahit Kotkular gibi birer insandırlar...
    Allah onlardan razı olsun.

    Alıntı Qasem Nickli Üyeden Alıntı
    Haddimi aştımsa hakkınızı helal edin, lakin insanların kalbi kırılmasın diye lafı ekip bükmemeli hayatı her yönüyle konuşma olgunluğuna erişmeliyiz...
    Bence de bükmeyin Hiç sevmiyorum tv ağzı radyo ağzı kitap ağzı ifadelerini. En önemli yere gelip lafı geveliyorlar. Siz yazın ben okurum

    Allah razı olsun Qasem
    Qasem, Canfeza, Ahsen ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #14
    Status
    Offline
    Qasem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Uzman Üye
    Üyelik tarihi
    18 Şubat 2017
    Mesajlar
    745
    Konular
    36
    Blog Entries
    3
    Bahsedilen
    56 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    56

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    İnşallah zaman buldukça bu konuyu madde madde gündemleştirip üzerine konuşalım...
    Madde madde gündeme almadan önce konunun ana ataması olan Kimlik ve Kişilik üzerine bir çalışmayı burada okunup dokuna bilsin diye kısa kısa verip , amaçlanan düzeye geldiğinde inşallah devamında Bu Tiplemelerin tamamını başlıklar halinde yeniden ele alıp üzerine konuşacağız..

    Bismillah diyerek....



    Kişilik, iç dünya ile ilgili psikolojik bir veçhe; bireyin iç ve dış çevresi ile kurduğu ‘kendine özgü’ ilişki biçimidir. Kişi, diğer bireylerden ayırt edici özellikleri ve başkalarından farklılaşan yönleriyle özeldir. Kimlikte ise esas olan dışa karşı yansıtılan cephedir. Kimlikte, farkında olarak ve tercih edilerek elde edilen kazanımlarla takınılan bir tutum söz konusudur.


    Bu iki kavram her zeminde birbiriyle son derece iç içe ve etkileşim halindedir. Burada metodolojik anlatımın dışına çıkarak şunu söylemek istiyorum: Kişilik sorunu olan insanlar, bir şekilde kimlik sorunu da yaşamaktadırlar. Bu tespitimi paylaşmamdaki öncelikli kastım, kimlikler, hakikat/kıymet değerlendirmesine tabi tutulmadan önce kendilerinde temsil edilen kişilerin tutarlılık ve belki kendileriyle barışık olmalarının, iç ahenkle ilgili durumlarının önemine dikkat çekmek içindir. Nitekim kişilik özelliklerini kimliklerine yansıtanlar olduğu gibi kimliğinin prensiplerini kişiliğinde benimseyenler de vardır. Bunun aksine işaret eden durum, kimliğe rağmen bir kişilik ve kişiliğe rağmen bir kimliğin temsilidir. Bu ise kabul görmeyen; tutarsız ve güven sorunu yaşayan bireylerin varlığı gerçeğine işarettir. Çoğu zaman yaşanan kişilik sorunları, benimsenen kimliğe zarar veriyor. Kimlikteki savrulma ise zamanla kişilik üzerinde tahribat yapabiliyor. Farklılığın farkında olurken, bu etkileşim dikkate alınmalıdır. ‘Kişilik’ ve ‘kimlik’ kavramları bu zeminde birlikte düşünüldüğünde artık kişinin bilinçli eylemlerinin toplamıtanımı yapılabilir kanaatindeyiz.
    NoktA, Karaton, eRkAm ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #15
    Status
    Offline
    Qasem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Uzman Üye
    Üyelik tarihi
    18 Şubat 2017
    Mesajlar
    745
    Konular
    36
    Blog Entries
    3
    Bahsedilen
    56 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    56

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    Bu iki ifade arasında şayet bir sentez yapmak gerekirse zikredilebilecek bir diğer kavram şahsiyettir. Şahsiyet; nefsiyet ve zihniyetten oluşur. Nefsiyet; insanoğlunun sahip olduğu içgüdü ve organik ihtiyaçlara verilen addır. Zihniyet ise akletme ve idrak etme yoluyla insanın sahip olduğu düşünce ve fikirlerdir. Bir diğer adıyla zihniyet, insanın hayatına yön veren, dünya görüşünü ve yaşam tarzını belirleyen tercihleridir. İşte insanın bir anlamda kendine (iradesine) rağmen sahip olduğu özellikler, farkında olarak ve kıymet biçerek tercih ettikleri, zatında oluşturduğu toplam kimlik, şahsiyettir.


    Müslüman şahsiyet, insanın, bilinçli tercihleri (aklî), vahyin ilkeleri (naklî), estetik bir harmanlama (sezgi) unsurları bütünlüğünde gerçekleşir. İslamî kimliğin kendinde temeyyüz ettiği şahsiyetin, her bir düşünce ve eylemi vahye dayanmakla özeldir. İslamî kimliğin gereğinin gözetilmesi (referans) kadar önemli olan bir diğer veçhe, fıtrat zemininde kişiliğin tahrip edilmemesidir. Burada tahripten korunması gereken kişilik özelliklerinden kastımız, İslamî/insanî zemin de diyebileceğimiz fıtrî farklılıklardır. Keza kişiliğin ihya edilmesi demek tahrip edilmesi demek değildir.
    NoktA, Karaton, Ahsen ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #16
    Status
    Offline
    Qasem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Uzman Üye
    Üyelik tarihi
    18 Şubat 2017
    Mesajlar
    745
    Konular
    36
    Blog Entries
    3
    Bahsedilen
    56 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    56

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    Kişilik, ‘bireyin iç ve dış çevresi ile kurduğu, diğer bireylerden ayırt edici kendiyle tutarlı ve yapılaşmış bir ilişki biçimi’ olarak tarif edilebilir. Kişilikte, benliği meydana getiren temel öğeler esastır. Bireyin, daha ziyade psikolojik durumuna işaret eden kişilik, farklı alternatiflerle kolaylıkla değiştirilemez.


    İnsanın, fıtri zeminine yabancılaşmasıyla orantılı olarak kişiliğinin de zemin kaymasına uğradığı görülür. Dolayısıyla kişiliğin ihyası, varlığın yasalarını belirleyen vahiyle yapıldığında ancak doku uyumu sağlanmış olur. Aksi durum, yapaydır, zorlamadır. Nitekim fıtrata rağmen olan müdahaleler geç dönemde ortaya çıkan uyumsuzluk gibi doku uyuşmazlığına delalettir. Bu yönüyle de kişilik inşası vahye dayanmalı, her şeyin mutlak sahibi ve hâkimi olan Allah’ın emir ve yasakları inşada esas alınmalıdır. Keza vahiy mutlaktır, oluşan farklılıklar ise mukayyettir. Mukayyet, ancak mutlak ölçüsüyle düzeltilip aslına rücû ettirilebilir.
    Karaton, Ahsen, SiyahSancakTaR ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #17
    Status
    Offline
    Qasem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Uzman Üye
    Üyelik tarihi
    18 Şubat 2017
    Mesajlar
    745
    Konular
    36
    Blog Entries
    3
    Bahsedilen
    56 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    56

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    Kimlik, dışa karşı yansıtılan bir cepheyi, bir tür tutumu, sosyal bir veçheyi gösterir. Kimlik, bir anlamda planlanmış davranış veya yüklenilmiş rol olduğundan, istenildiğinde alternatiflerden bir diğeri tercih edilerek değiştirilebilir ve herhangi bir sosyal durumda bir başka kimlik sergilenebilir. Kimlik aynı zamanda biçimsel, şeklî (formel) bir duruma işaret etmesi açısından, içten dışa dönük tercihlerin tanımlamaya dönüşmesiyle beraber dıştan içe yönelik unvan olarak da bilinir. Kimlik, bir bilinç, farkındalık halidir ve kişinin bilerek elde edip benimsediği düşünceler, duygu ve davranışlarla desteklenir.


    Kimlik, bir anlamda kişilik alt yapısı üzerine, aklın, duyuların, bilinç ve irade farkındalığıyla kalbin (fuad kalb/gönül) koordinasyonunda şekillenir. Bu yönüyle kimlik ve şahsiyet sahibi demek, bütün özgünlüğüyle kişinin kendisi olması demektir.
    SiyahSancakTaR, eRkAm, Mystery ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #18
    Status
    Offline
    sükutu-ezber - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    hüzün/sarısı
    Üyelik tarihi
    11 Şubat 2017
    Mesajlar
    1,769
    Konular
    323
    Bahsedilen
    12 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    81

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    uzun zamandır çalıştığım için tefsire gidemiyordum ( artık işsizim yaşasın,,:-))
    bugün gittim çok güzel bir şeydi çok severim tefsiri insan daha çok anlayabiliyor Rabbimizin bize dediklerini her insan da gitmeli bence,,

    bugün En'am suresinin 151 den 154. ayete kadar tefsirini verdi hocamız

    bir ara hocamız şöyle dedi herkes kendi içinde ki Allah'a baksın çok güzel bir sözdü
    ara ara söylediği sözleri not alırım
    bir başka sözü ise konuşacağınız zaman Allah'ın emrine göre konuşun


    -kırgınlıktan bahsetti kırılsaydı Peygamber efendimiz kırılırdı dedi
    - birde insanlara bakmayın bakarsanız iyi bir huyunu alın,sizde iyi bir huy varsa onlara vermeye çalışın dedi
    eRkAm, Qasem ve NoktA bunu beğendiler.
    Ey insan! İhsanı bol Rabbine karşı seni aldatan nedir?
    İnfitâr 6. ayet

  9. #19
    Status
    Online
    eRkAm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Geceye Dair ..
    Üyelik tarihi
    31 Ocak 2017
    Mesajlar
    1,341
    Konular
    185
    Bahsedilen
    77 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    65

    Standart Cevap: Ayetlerde İnsan Tipleri

    Gökler ve yer neyi barındırıyor, gelecek adına ne saklıyorsa, hepsini bilen ve hakimiyeti altında tutan ancak Allah’tır; bütün işler, neticede varır O’nda biter ve O neye hükmederse o olur. Dolayısıyla, O’na ibadet et ve O’na dayanıp güven. Bil ki Rabbin, işleyip durduklarınızdan asla habersiz ve onlara karşı kayıtsız değildir.

    Hud Sûresi 123
    NoktA bunu beğendi.

Benzer Konular

  1. Bir İnsan Kafasındaki Kan Damarı Ağı
    Konu Sahibi İsrâ Forum Her Telden Resimler
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 11.Ekim.2017, 13:00
  2. İnsan, bazen özler.
    Konu Sahibi Turan Forum Şiir ve Makale
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 23.Eylül.2017, 11:17
  3. İnsan diyorum
    Konu Sahibi sükutu-ezber Forum Sükutu-Ezber
    Cevap: 16
    Son Mesaj : 20.Eylül.2017, 10:04
  4. İnsan diyorum
    Konu Sahibi sükutu-ezber Forum Kendi Kaleminizden
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 02.Mart.2017, 18:31
  5. İnsan Nasıl Sabreder?
    Konu Sahibi İsrâ Forum Serbest Kürsü
    Cevap: 11
    Son Mesaj : 16.Şubat.2017, 15:43

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •