Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12
Toplam 20 adet sonuctan sayfa basi 11 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

  1. #11
    Status
    Offline
    Karaton - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    GÜCÜ DOĞURAN DÜŞÜNCEDİR
    Üyelik tarihi
    27 Ocak 2017
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1,124
    Konular
    61
    Bahsedilen
    256 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    50

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    Alıntı Yazıcızade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mezheplerden kastınız Vehhabilik veya Şialık ise, Kusura bakmayında Sahabelerimize ve Peygamberimizin eşlerine sövenler, kafir diyenler ile tek çatı altında toparlanmam! Açıp biraz bu sapıkların ilim tahsil ettikleri kitaplara, sözde alimlerine ve uydurulmuş hadislerine bakın.
    Güzel diyorsun bu noktada ayni kanaatteyim..lakin şunuda görelim o peygamberin soyunu da biz kuruttuk.adinin önune hz sonuna r.a gibi yuceltici rutbeler ekledigimiz muaviye eliyle biz yaptik bunlari.

    şimdi onlarda diyebilirki hz ebubekir e biat almak icin fatimanin evini basan hz aliyi katleden yatinmeyip hasan ı ortadan kaldiran kana doymayip huseyini colde susuz birakarak kellesini alanlarla ayni cati altinda toplanmayiz diyebilirler degilmi.peygamberin ehli beytini katletmisiz ya az izan az insaf ...
    Onlarin uydurma dedigin hadislerine gelecek olursak.onlarin kuttubu erva si var bizim kuttubu sittemiz var.onlarinki uydurma bizimkiler zembille inmiş gibi onlarin alimleri sözde bizimkilerin kitaplari bile allah tarafindan yazdirilmiş vs vs..

    Sonuç şu senin dediklerinin aynisini onlarda diyor yani bizim hadislerimiz uydurma alimlerimiz sözde alim halifelerimiz zalim vs vs.

    Yukardaki ayete donelim benim dedigimde birazda kurana donelim belki orada ortak paydalarimiz vardir allah ne buyuruyor sakin ha diyor sunlar gibi olmayin.dinlerini firkalara bolupte hiziplesenler gibi.sonra ruzgariniz dagilir.
    Yani carede cozumde kuran

    Not: senin sertlesmen kimseyi yumusatmaz arkadasim
    Sükut bunu beğendi.
    “Hayırlı bir işte yorul, bir başka hayırlı işe doğrul. Rabbin ile irtibatını kesme.” (İnşirah Sûresi 7-8)

  2. #12
    Status
    Offline
    Yazıcızade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ARTIK YOK
    Üyelik tarihi
    20 Aralık 2017
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    25
    Mesajlar
    323
    Konular
    140
    Bahsedilen
    1 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    3

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    Alıntı Karaton Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel diyorsun bu noktada ayni kanaatteyim..lakin şunuda görelim o peygamberin soyunu da biz kuruttuk.adinin önune hz sonuna r.a gibi yuceltici rutbeler ekledigimiz muaviye eliyle biz yaptik bunlari.

    şimdi onlarda diyebilirki hz ebubekir e biat almak icin fatimanin evini basan hz aliyi katleden yatinmeyip hasan ı ortadan kaldiran kana doymayip huseyini colde susuz birakarak kellesini alanlarla ayni cati altinda toplanmayiz diyebilirler degilmi.peygamberin ehli beytini katletmisiz ya az izan az insaf ...
    Onlarin uydurma dedigin hadislerine gelecek olursak.onlarin kuttubu erva si var bizim kuttubu sittemiz var.onlarinki uydurma bizimkiler zembille inmiş gibi onlarin alimleri sözde bizimkilerin kitaplari bile allah tarafindan yazdirilmiş vs vs..

    Sonuç şu senin dediklerinin aynisini onlarda diyor yani bizim hadislerimiz uydurma alimlerimiz sözde alim halifelerimiz zalim vs vs.

    Yukardaki ayete donelim benim dedigimde birazda kurana donelim belki orada ortak paydalarimiz vardir allah ne buyuruyor sakin ha diyor sunlar gibi olmayin.dinlerini firkalara bolupte hiziplesenler gibi.sonra ruzgariniz dagilir.
    Yani carede cozumde kuran

    Not: senin sertlesmen kimseyi yumusatmaz arkadasim
    Dediklerinizin kaynaklarını verir misiniz? Neden slogancı bir tavır ile yazı yazıyorsunuz? Kim hz.fatımanın evini basmışta hz.ali efendimi katletmiş? Ben onlardan değilim. Onların hadis kitapları olabilir lakin kimlerden nasıl rivayet edilmiş? bunlara bir bakın kitap ismi ile değil içerikleri ile gelin bana.. Sahih hadislerin nasıl ve neye göre naklediklerini bildiğinizi umuyorum. Hadisler konusundan şüpheniz var ise Kur'an da geçen onlarca Rasul'e itaat edin ayetlerine bakınız. Fırka dediğiniz siyasal parti ile eş bir kelimedir. Biz herhangi bir fırkaya bölünmedik. Biz Kur'an ve Sünnet yolundayız Elhamdulillah. Bunun dışındakiler sapık itikattadırlar.

    "Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak, bunların içinden bir fırkası ehl-i necat olacaktır."
    buyurmuş. Ashab sormuşlar:
    "Yâ Resûlâllah, o kurtulan fırka hangi fırka olacaktır?"
    Şöyle cevap vermiş:
    "Benim sünnetimden şaşmayanlar kurtulanlardan olacaktır! Yâni Ehl-i sünnet ve cemaat mensuplarıdır."(Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17)



    Şia'nın sapıklıklarının kendi kitaplarından delilleri;

    1. Şiiler kuranı kerimin tahrif olduğuna inanırlar..ve kuranı doğru olarak bilenlerin sadece 12 imam olduğunu iddia ederler (şianın inanç esasları)
    2. Şiiler imamlarının masum olduğuna inanırlar. (el munteka)
    3. Şiiler ruyeti inkar ederler.(el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    4. kendileri senedi ve isbatı olmayan onbinlerce şii kaynaklı hadisle amel etmekle iken…sünni kaynaklarda geçen ve senedleri olan hadislerin dörtte üçünden fazlasını reddederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    5. Şiiler kerbelayı beytullahtan daha faziletli sayarlar.. (şianın inanç esasları)
    6. Şiiler hz aliden önceki halifelerin zalim yada kafir olduğunu iddia ederler.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    7. Şiiler hz ebu Bekir ve hz ömere lanet okurlar. (şianın inanç esasları)
    8. peygamberlerin getirdiği şeriatın sadece avama hitab eden bir ilim olduğunu gerçek ilmi(ilm-i hakikat) ise 12 imamdan başka hiç kimsenin bilmediğini iddia ederler.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    9. hz ali (ra) nin ve onun zürriyetinden gelenlerin fikirlerine muhalefet eden herkesin ya zalim ya kafir,yada fasık olduğuna inanırlar.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    10. takiyye adı altında münafıklığı akide edinirler.. (şianın inanç esasları)
    11. 12 imamın yaptığı her ameli Allahın emrettiği bir dini kural olarak telakki ederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    12. Allahın sıfatlarını inkar ederek cehmiyyenin yolunu takip ederler.. (şianın inanç esasları)
    13. Şiiler imamiye mezhebine uyulması vacib olan tek mezheb olduğuna inanırlar.(el-munteka)
    14. Şiiler hz ali hakkında aşırı giderler,bazıları onun vasi, bazıları peygamber, bazılarıda ilah olduğunu iddia ederler:.( el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    15. Şiiler hz ebubekir ve hz ömer hakkında cibt ve tağut yakıştırmasını yaparlar.. (şianın inanç esasları)
    16. Şiiler bazı ölülerin yeniden dirilip ahir zamanda dünyaya döneceğine(ricat) inanırlar..bu inanışa göre 12. imam ahir zamanda gelecek hz ebubekr ve hz omer’i çarmıha gerecektir.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    17. yine aynı inanışa göre 12.imamın ahirzamanda gelip müminlerin annesi hz aişeyi diriltip ona had cezası uygulayacağına inanırlar.. (şianın inanç esasları)
    18. hz ömerin öldürüldüğü günü en büyük bayram,şeref,müjde,büyük temizlik,bereket ve teselli günü olarak kabul ederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    19. Şiiler kendi çocukları haricinde doğan bütün çocukları fahişe çocuğu sayarlar.. (şianın inanç esasları)
    20. Şiiler bir kimseyle ancak nıfak üzere muamele ederler..( minhacüs-sünne)
    21. Şiiler 12 imamın gaybı bildiğini iddia ederler..( (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    22. Şiiler hz aişe ve hz ömerin kızı hz hafsaya lanet okurlar.. (şianın inanç esasları)
    23. Şiiler Allahtan başkasına kurban keserler ve adak adarlar. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    24. Şiiler şer’i yaratanın Allah olmadığını iddia ederler.. (el munteka)
    25. 12 imamın hatadan masum olduğuna inanırlar. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    26. 12 imam vasıta edilmeksizin Allahın rızasının kazanılamayacağını iddia ederler.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    27. Allaha kulluk etmenin imamlara itaatle mümkün olacağını ve imamlardan başkasına itaat etmenin Allaha şirk koşmak olduğunu iddia ederler.. (şianın inanç esasları)
    28. hz ömeri şehid eden Mecusi ebu lülüe’yi bir din kahramanı olarak kabul ederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    29. şiiler hz alinin bütün sahabelerden üstün olduğunu ve hilafetin ilk olarak onun hakkı olduğunu iddia ederler.. (el munteka)
    30. Şiiler resulullahın ölümünden sonra az sayıdaki bir topluluk dışında bütün sahabelerin mürted olduğuna inanırlar.(şianın inanç esasları)
    31. Şiiler Allahtan başkalarına,kullara dua ederler,onlardan isterler.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    32. ‘’12 imamlar olmuş ve olacak her şeyin ilmini bilirler.hiçbir şey onlara gizli değildir’’..diye itikad ederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    33. Şiiler ehli sünnetin kanlarını ve mallarını mübah sayar.. (şianın inanç esasları)
    34. Şiiler hz hüseyinin kerbelada ki kabrini ziyaret etmeyi beytullahı hac etmekten daha faziletli sayarlar.. (şianın inanç esasları)
    35. Şiiler enes,Cabir,ve ebu hureyre (ra) gibi meşhur sahabelere hakaret eder ve onlarıda tekfir ederler. (şianın inanç esasları)
    36. 12 imam ne zaman öleceğini bilir.ve kendileride ölmeyi istemedikçe ölmezler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    37. tarih boyunca bir çok kez Müslümanlarla kafirlerin savaşlarında Yahudileri,haçlı hırıstiyanlarını,tatarları,desteklemişler ve Müslümanlara karşı onlara dostluk göstermişlerdir.. (şianın inanç esasları)
    38. Şiiler zındıklıkla ,ilhadla ,kasıtlı ve bolca yalan söylemekle tanınırlar.. (şianın inanç esasları)
    39. ‘’’imamların dereceleri peygamberlerin derecesinden yüksektir.’’’diye inanırlar. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    40. muta nikahını mübah kabul ederler ve hatta muta çocuğunun daimi nikah çocuğundan daha faziletli olduğuna inanırlar.. (şianın inanç esasları)
    Nazenin ve Sükut bunu beğendiler.

  3. #13
    Status
    Offline
    Karaton - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    GÜCÜ DOĞURAN DÜŞÜNCEDİR
    Üyelik tarihi
    27 Ocak 2017
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1,124
    Konular
    61
    Bahsedilen
    256 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    50

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    Alıntı Yazıcızade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediklerinizin kaynaklarını verir misiniz? Neden slogancı bir tavır ile yazı yazıyorsunuz? Kim hz.fatımanın evini basmışta hz.ali efendimi katletmiş?
    https://sorularlaislamiyet.com/hz-om...-sey-var-midir
    burada ilgili konu geçer tabi üzeri kapatılmaya yada makul bir davranışmış gibi gösterilmeye çalışılarak..bu olay şii kaynaklarda biraz mübalağalı bir anlatıma sahiptir..ikisinin ortasını alırsak bişeyler yaşandığı çok açık..nettende daha geniş araştırabilirsin..hz fatımanın evinin basılması olayı böyle.

    hz alinin katledilme olayına gelince onu katleden bizler değiliz haricilerdir.ama bu bizim masum olduğumuz anlamına gelmez..keza hz ali halife olduğunda kendisine ilk savaş açan hz aişe dir..cemel vakası...cemel savaşında hz aişenin yenilmesinden sonra kendisine bayrak kaldıran şam valisi muaviyedir.muaiveyenindede hz aliyi yenememesinin ardından oluşan durum hz ali ıraktakilerin halifesi muaviye ise şam tarafının halifesi olma durumu söz konusudur kısaca böyle...yani islam tarihi kaynaklarını da okumak gerek.

    Onların hadis kitapları olabilir lakin kimlerden nasıl rivayet edilmiş? bunlara bir bakın kitap ismi ile değil içerikleri ile gelin bana.. Sahih hadislerin nasıl ve neye göre naklediklerini bildiğinizi umuyorum. Hadisler konusundan şüpheniz var ise Kur'an da geçen onlarca Rasul'e itaat edin ayetlerine bakınız.

    bizim hadislerimize gelince kurandaki resüle itaat çağrısı hadisleri içeriyor olsaydı peygamberimiz o hadisleride kayıt altına aldırırdı kendisinden 150 200 yıl sonrasına bırakmazdı diye düşünüyorum.ki buhari kendisinden 200 yıl sonra yaşamıştır ve buharinin kendi el yazması olan hadis kitabınında ortada olmadığını düşünürsek bu süre belkide çokdaha uzundur...benim hadisler konusundaki düşüncem imam ı azam ın el alim vel müteallim kitabında yazar


    kaldıki sahih i buharide bile 1300 küsür senedi olmayan yani muallak yani sahih olmayan hadis vardır.bu durumda hadisleri topyekün peygamberimizin sözü kabul edip sorgulamadan metin incelemeleri yapılmadan kurana arz edip doğrulatmadan inanmak mümkündeğildir..çünkü içerlerinde islam peygamberine yakışmayacak akılla izanla vicdanla alakası olmayan bir çok söz vardır..

    "Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak, bunların içinden bir fırkası ehl-i necat olacaktır."
    buyurmuş. Ashab sormuşlar:
    "Yâ Resûlâllah, o kurtulan fırka hangi fırka olacaktır?"
    Şöyle cevap vermiş:
    "Benim sünnetimden şaşmayanlar kurtulanlardan olacaktır! Yâni Ehl-i sünnet ve cemaat mensuplarıdır."(Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17)
    bu hadisin sahih olduğuna inanmadığım için metnin ne dediğiyle de çok ilgilenmem..ben kurtuluşumu kuranda ve kuranın içindeki sünnet esaslarına bağlılıkta görüyorum..
    kuran okuduğumda peygamberimizin ümmetini kurana çağırdığını görüyorum ve çağırdığı kuran ile amel etmeye gayret ediyorum..bu noktada kuranının açıklaması mahiyetindeki sünnetindende hadisindende mümkün mertebe faydalanmaya çalışıyorum.


    Şia'nın sapıklıklarının kendi kitaplarından delilleri;

    1. Şiiler kuranı kerimin tahrif olduğuna inanırlar..ve kuranı doğru olarak bilenlerin sadece 12 imam olduğunu iddia ederler (şianın inanç esasları)
    ehli sünnet te eksik ve herşeyi açıklamadığına inanır.nasih mensuh yolu ile de tahrif eder..recim ayeti vardı onu keçi yedi onun için kuranda yok diyenler ehli sünnettir
    2. Şiiler imamlarının masum olduğuna inanırlar. (el munteka)
    bizdede durum çok farklı değildir
    4. kendileri senedi ve isbatı olmayan onbinlerce şii kaynaklı hadisle amel etmekle iken…sünni kaynaklarda geçen ve senedleri olan hadislerin dörtte üçünden fazlasını reddederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    dediğim gibi en sahih hadis kitabımız buharide bile 1300 ün üzerinde senedi olmayan hadis vardır..örneğin maymunların zina yaptığı için recm edilmesi.metni vardır senedi yoktur.yani sahih değildir...bunu söyleyen ihsan şenocaktır ayrıca peşinen söyleyeyim ki üstüme gelmeyeseniz

    39. ‘’’imamların dereceleri peygamberlerin derecesinden yüksektir.’’’diye inanırlar. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    bu konuyu bizim kaynaklarımızdada araştırmaya değer
    40. muta nikahını mübah kabul ederler ve hatta muta çocuğunun daimi nikah çocuğundan daha faziletli olduğuna inanırlar.. (şianın inanç esasları)[/QUOTE]
    benzerinden ehli sünnettede vardır misyar nikahı... [/QUOTE]

    sonuç itibariyle metodoloji aynı ama içerikler herkes kendine göre. ortada olmayan tek kitap kuran.biz kuran diyincede sapık ehli sünnet dışı vs vs..
    “Hayırlı bir işte yorul, bir başka hayırlı işe doğrul. Rabbin ile irtibatını kesme.” (İnşirah Sûresi 7-8)

  4. #14
    Status
    Offline
    Yazıcızade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ARTIK YOK
    Üyelik tarihi
    20 Aralık 2017
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    25
    Mesajlar
    323
    Konular
    140
    Bahsedilen
    1 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    3

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    Alıntı Karaton Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    https://sorularlaislamiyet.com/hz-om...-sey-var-midir
    burada ilgili konu geçer tabi üzeri kapatılmaya yada makul bir davranışmış gibi gösterilmeye çalışılarak..bu olay şii kaynaklarda biraz mübalağalı bir anlatıma sahiptir..ikisinin ortasını alırsak bişeyler yaşandığı çok açık..nettende daha geniş araştırabilirsin..hz fatımanın evinin basılması olayı böyle.

    hz alinin katledilme olayına gelince onu katleden bizler değiliz haricilerdir.ama bu bizim masum olduğumuz anlamına gelmez..keza hz ali halife olduğunda kendisine ilk savaş açan hz aişe dir..cemel vakası...cemel savaşında hz aişenin yenilmesinden sonra kendisine bayrak kaldıran şam valisi muaviyedir.muaiveyenindede hz aliyi yenememesinin ardından oluşan durum hz ali ıraktakilerin halifesi muaviye ise şam tarafının halifesi olma durumu söz konusudur kısaca böyle...yani islam tarihi kaynaklarını da okumak gerek.

    Onların hadis kitapları olabilir lakin kimlerden nasıl rivayet edilmiş? bunlara bir bakın kitap ismi ile değil içerikleri ile gelin bana.. Sahih hadislerin nasıl ve neye göre naklediklerini bildiğinizi umuyorum. Hadisler konusundan şüpheniz var ise Kur'an da geçen onlarca Rasul'e itaat edin ayetlerine bakınız.

    bizim hadislerimize gelince kurandaki resüle itaat çağrısı hadisleri içeriyor olsaydı peygamberimiz o hadisleride kayıt altına aldırırdı kendisinden 150 200 yıl sonrasına bırakmazdı diye düşünüyorum.ki buhari kendisinden 200 yıl sonra yaşamıştır ve buharinin kendi el yazması olan hadis kitabınında ortada olmadığını düşünürsek bu süre belkide çokdaha uzundur...benim hadisler konusundaki düşüncem imam ı azam ın el alim vel müteallim kitabında yazar


    kaldıki sahih i buharide bile 1300 küsür senedi olmayan yani muallak yani sahih olmayan hadis vardır.bu durumda hadisleri topyekün peygamberimizin sözü kabul edip sorgulamadan metin incelemeleri yapılmadan kurana arz edip doğrulatmadan inanmak mümkündeğildir..çünkü içerlerinde islam peygamberine yakışmayacak akılla izanla vicdanla alakası olmayan bir çok söz vardır..

    "Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak, bunların içinden bir fırkası ehl-i necat olacaktır."
    buyurmuş. Ashab sormuşlar:
    "Yâ Resûlâllah, o kurtulan fırka hangi fırka olacaktır?"
    Şöyle cevap vermiş:
    "Benim sünnetimden şaşmayanlar kurtulanlardan olacaktır! Yâni Ehl-i sünnet ve cemaat mensuplarıdır."(Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17)
    bu hadisin sahih olduğuna inanmadığım için metnin ne dediğiyle de çok ilgilenmem..ben kurtuluşumu kuranda ve kuranın içindeki sünnet esaslarına bağlılıkta görüyorum..
    kuran okuduğumda peygamberimizin ümmetini kurana çağırdığını görüyorum ve çağırdığı kuran ile amel etmeye gayret ediyorum..bu noktada kuranının açıklaması mahiyetindeki sünnetindende hadisindende mümkün mertebe faydalanmaya çalışıyorum.


    Şia'nın sapıklıklarının kendi kitaplarından delilleri;

    1. Şiiler kuranı kerimin tahrif olduğuna inanırlar..ve kuranı doğru olarak bilenlerin sadece 12 imam olduğunu iddia ederler (şianın inanç esasları)
    ehli sünnet te eksik ve herşeyi açıklamadığına inanır.nasih mensuh yolu ile de tahrif eder..recim ayeti vardı onu keçi yedi onun için kuranda yok diyenler ehli sünnettir
    2. Şiiler imamlarının masum olduğuna inanırlar. (el munteka)
    bizdede durum çok farklı değildir
    4. kendileri senedi ve isbatı olmayan onbinlerce şii kaynaklı hadisle amel etmekle iken…sünni kaynaklarda geçen ve senedleri olan hadislerin dörtte üçünden fazlasını reddederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    dediğim gibi en sahih hadis kitabımız buharide bile 1300 ün üzerinde senedi olmayan hadis vardır..örneğin maymunların zina yaptığı için recm edilmesi.metni vardır senedi yoktur.yani sahih değildir...bunu söyleyen ihsan şenocaktır ayrıca peşinen söyleyeyim ki üstüme gelmeyeseniz

    39. ‘’’imamların dereceleri peygamberlerin derecesinden yüksektir.’’’diye inanırlar. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)
    bu konuyu bizim kaynaklarımızdada araştırmaya değer
    40. muta nikahını mübah kabul ederler ve hatta muta çocuğunun daimi nikah çocuğundan daha faziletli olduğuna inanırlar.. (şianın inanç esasları)
    benzerinden ehli sünnettede vardır misyar nikahı... [/QUOTE]

    sonuç itibariyle metodoloji aynı ama içerikler herkes kendine göre. ortada olmayan tek kitap kuran.biz kuran diyincede sapık ehli sünnet dışı vs vs..[/QUOTE]

    1- İlk verdiğin linkte kesinlikle Fatıma validemizin evini basıp onun öldürülmesi vs ile ilgili bir kaynak yoktur. Sadece fitne çıkacaksa bu olabilir niteliğinde konuşma çıkmıştır ve yaşanmamıştır. Bunun sayesinde fitne çıkmamıştır ve insanlar doğru yolu bulmuştur.

    2-Cemel vakası farklı bir konudur. Konumuzla alakası yok?



    3-Peygamberimizin zamanında gelen hükümler daha sonra yine peygamberimizin zamanında bazıları kaldırılmıştır.(ALLAH böyle murad etti). Keçi yedi diye biz bir şey demiyoruz. Bunu da kim demişse beni ilgilendirmez ve bize isnat edemezsin.

    4- Şia sapıklıklarına karşı verdiğim yazılarda verdiğin cevap yine kaynaksız konuşmuşsun. Üzerimize iftira etmişsin. Ben dediklerine katılmıyorum ve Ehli Sünnet bir insanım.

    Ben Ebubekir Sifil'e itibar etmiyorum.

  5. #15
    Status
    Offline
    Yazıcızade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ARTIK YOK
    Üyelik tarihi
    20 Aralık 2017
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    25
    Mesajlar
    323
    Konular
    140
    Bahsedilen
    1 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    3

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    5- Ben verdiğim hadis'e iman ediyorum. Rasul'e itaat konusundaki ayetleri kendine göre yorumlayamazsın? O zaman her insan kendine göre yorumların oradan ne manalar çıkar değil mi? Heh işte tam burada hadisler olaya giriyor.? Hadisler olmasa Kur'anı nasıl açıklayacaksın? Açıklasanda sen kendi nefsine göre başkası kendi nefsine göre açıklayacaktır.Hadislerin nasıl geldiğine dair de sana video atmıştım ama izlememişsin tekrar atıyorum izle;



  6. #16
    Status
    Offline
    Yazıcızade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ARTIK YOK
    Üyelik tarihi
    20 Aralık 2017
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    25
    Mesajlar
    323
    Konular
    140
    Bahsedilen
    1 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    3

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    6-Ayet-i kerime'de Rasul'e itaat konusuna gelince izleyebilirsin;



  7. #17
    Status
    Offline
    Yazıcızade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ARTIK YOK
    Üyelik tarihi
    20 Aralık 2017
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    25
    Mesajlar
    323
    Konular
    140
    Bahsedilen
    1 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    3

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.



    Şu bir defa yaşadığımız hayatı neden hep Zahiri yaşamak ile uğraşıyoruz? Batini olarak yaşamayı neden istemiyoruz? Neden hep bir Maddecilik var hayatınızda?

  8. #18
    Status
    Offline
    Yazıcızade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ARTIK YOK
    Üyelik tarihi
    20 Aralık 2017
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    25
    Mesajlar
    323
    Konular
    140
    Bahsedilen
    1 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    3

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    Özellikle son zamanlarda birtakım kimseler: "Bize Kur ân kâfidir. Allah bize onu göndermiş ve sadece ona dayanmamızı istemiş başka bir kaynakla bizi mesul tutmamıştır" deyip bilerek veya bilmeyerek, maksatlı veya maksatsız Allah'ın Resûlü'nün sünnetini devreden çıkarmaya çalışmakta; O'nun dinde hüccet oluşu, sıhhati ve râvîleri hususunda şüphe uyandırmaya gayret etmekte;1 birtakım kimseler de Hz. Peygamber'in sünneti karşısında gevşek davranmakta "sünnete uyulsa da olur uyulmasa da olur" gibi bir tavır sergilemekte ve herhangi bir konuda bir hadîs delil olarak zikredildiği zaman da dudak bükmektedirler. Halbuki, İslâm'ın temel kaynağı olan Kur'ân'da Yüce Allah, Hz. Peygamberi ve O'nun sünnetini çok müstesna bir yere oturtmakta ve O'na itaati kendisine olan itâatla bir tutmaktadır.


    Kur'ân'da, Hz. Peygamber'in, bilhassa inananlar için Allah'ın büyük bir lütfu olduğu belirtilmekte, O'na îman, O'na itâatla irtibatlandırılmakta; yine O, insanlar için en güzel bir örnek şahsiyet olarak gösterilmekte, O'na insanlara tebliğ edip öğretmesi için Kur'ân'ın yanında çoğu yerde sünnet anlamına gelen hikmetin de verildiği tesbiti yapılmakta, vahiy sadece Kur'ân ile sınırlandırılmamakta, pek çok yerde Hz. Peygamber'e İtaat, Allah'a İtâatla birlikte zikredildiği gibi münferit olarak da O'na itâatin lüzûmu vurgulanmaktadır.


    Bununla birlikte hiç şüphesiz sünnet, hiçbir zaman Kur'ân seviyesinde kabul edilmemiş, ilk sırada dâima Kur'ân yer almış, sünnete ondan sonra yer verilmiştir.


    Nitekim bu durum, bizzat Hz. Peygamber tarafından Muaz b. Cebel Yemen'e vâli olarak gönderilirken verilen tâlimatta da açıkça tesbit edilmiştir.2 Ayrıca, ashâb-ı kirâmın uygulamaları da gerek Hz. Peygamberin sağlığında ve gerekse vefâtından sonra bu yönde olmuş problemlerinin çözümünde dâima, önce Kur'ân'a, ardından sünnete başvurma şeklinde olmuştur.3


    Şimdi yapmış olduğumuz bu tesbitleri Kur'ân âyetlerinin nasıl ortaya koyduğunu görelim.


    Hiç şüphesiz Yüce Allah'ın insan olarak bize, kendi içimizden bir kimseyi peygamber olarak seçip bizlere canlı bir hayat örneği göstermiş olması büyük bir lütuftur.


    1) Hz. Peygamber’in Yüce Allah'ın İnananlar İçin Büyük Bir Lütfü Olduğunu İfâde Eden Âyetler:


    "Andolsun ki Allah, müminlere büyük bir lütufta bulundu; zira daha önce açık bir sapıklık içinde bulunuyorlarken onlara, kendi içlerinden, kendilerine Allah'ın âyetlerini okuyan, kendilerini temizleyen ve kendilerine Kitap ve hikmeti Öğreten bir Peygamber gönderdi." (Âl-i İmrân, 3/164).


    "Andolsun, içinizden size öyle bir Peygamber geldi ki sıkıntıya uğramanız O'na ağır gelir; size düşkün mü'minlere şefkatlidir, merhametlidir, eğer yüz çevirirlerse de ki: "Allah bana yeter! O'ndan başka Tanrı yoktur. O'na dayandım, O, büyük arşın sâhibidir." (Tevbe, 9/128-129)4


    Hiç şüphesiz, insan olarak bize düşen bu büyük lütfun kıymetini bilerek, âyet-i kerîmede 5 de işâret edildiği gibi, O'nu canımızdan da aziz bilip çok sevmek ve her işimizde bize en güzel bir örnek olarak gösterilen bu yüce şahsiyetin yolundan gitmek olacaktır.


    Hz. Peygamber'e îman Müslüman olmanın önde gelen şartlarındandır. O'nun adı kelime-i şehâdette Yüce Allah'ın adı ile birlikte yer almıştır. Ayrıca O'na inanmanın lüzumu hakkında Kur'ân'da pek çok âyet-i kerîme mevcuttur.6 Hiç şüphesiz, Hz, Peygambere îman, O'nun sadece bir peygamber olduğuna inanmanın da ötesinde bir anlam ifâde etmektedir. Bu da, O'nun Allah'tan alıp bize bildiklerinin bütününü, bununla ilgili olarak, her türlü emir, yasak, öğüt, uygulama, yorum ve açıklamalarının doğruluğunun kabulünü, kısacası O'nun her bakımdan örnek alınmasını gerektirir.


    İşte, Hz. Peygamber'in dindeki bu müstesnâ yerini ortaya koyan başka bir husus da Kur'ân'da bizzat Yüce Allah tarafından O'nun bize, her yönüyle kendimize örnek olarak alacağımız bir şahsiyet olarak takdim edilmesidir.


    2) Hz. Peygamberi Örnek Bir İnsan Olarak Gösteren Âyetler:


    Kur'ân'da gayet açık ifâdelerle Hz. Peygamber'in Yüce Allah tarafından mü'minler için örnek alınması gereken model bir insan olarak takdim edildiğini görmekteyiz. Konu ile ilgili âyetlerde şu veya bu konuda diye bir kayıt koyulmamış olması O'nun insanlar için her yönüyle örnek olarak gösterildiği anlaşılmaktadır.


    İşte bu konudaki bazı âyetler şunlardır:


    "Andolsun Allah'ın Resûlünde sizin için -Allah'ı ve âhireti arzu eden ve Allah'ı çok anan kimseler için- (uyulacak) en güzel bir örnek vardır." (Ahzâb, 33/21).


    Bu âyette, Resûlullah'ın, Allah'a ve âhiret gününe inananlar için örnek bir şahsiyet olarak ileri sürülmesi, böylece onu Örnek edinmenin Allah'a ve âhiret gününe îman hususuna bağlanması O'nun sünnetine dinde ne kadar değer verilmiş olduğunu açık bir şekilde ortaya koymaktadır.


    Kur'ân, Hz. Peygamberin mü'minler için örnek bir insan olduğunu belirtmekle kalmaz aynı zamanda onun büyük bir ahlâk üzere olduğunu da şöyle vurgular:


    "Nün. Kaleme ve yazdıklarına andolsun, Sen Rabb'inin nimetiyle ünlenmiş (bir deli) değilsin. Senin için kesintisiz bir mükâfat vardır. Ve sen, büyük bir ahlâk üzeresin." (Kalem, 68/ 1-4).


    Sünnetin dindeki değerini ortaya koyan unsurlardan birisi de genelde onun da bir vahiy mahsûlü oluşudur. Nitekim, Kur'ân'a baktığımız zaman vahyin sadece kendisi ile sınırlandırılmadığına, Hz. Peygamber'e Kur'ân'ın dışında da vahiy verildiğine dâir birçok işâretleri görürüz.


    3) Hz. Peygamber'e Kur'ân'ın Dışında da Vahiy Geldiğini İfâde Eden Ayetler:


    Kur'ân'da Yüce Allah'ın kullarına olan vahyinin genelde şu şekillerden birisi ile olduğu belirtilir:


    "Allah bir insanla ancak vahiyle, yahut perde arkasından konuşur. Yahut da bir elçi gönderip izni ile dilediğini vahyeder. O çok yücedir, hâkimdir." (Şûrâ, 42/51).


    Görüldüğü gibi bu âyette Yüce Allah, genel olarak dilediği kullarına bu yollardan herhangi birisi ile hitap ettiğini belirtmiş; kullarına olan hitâbını bir kitapla kayıtlamamıştır.


    Bundan başka, Hz. Peygamber'e Kur'ân'ın dışında da vahiy verildiğine delâlet eden hususlardan birisi de Kur'ân'da, Hz. Peygamber'e ve diğer bazı peygamberlere7 kendilerine verilen kitapların yanında bir de "hikmet"in verildiğinin ifâde edilmiş olmasıdır. Meselâ Bakara sûresinde şöyle buyrulur


    "Nitekim, kendi içinizden size âyetlerimi okuyan, sizi (kötü inanç, fikir, söz ve fiillerden) arındıran, size Kitap ve hikmeti ve bilmediklerinizi öğreten bir peygamber gönderdik."(Bakara, 2/151).8


    Bu ve benzeri âyetlerde, Kitab'a ilâve olarak peygamberlere verildiği zikredilen bu "hikmet", âlimlerce genelde Allah'ın elçilerine verilen "sünnet" olarak tefsir edilmiştir. Meselâ, bunlardan İmâm-ı Şâfiî bu görüşünü şöyle dile getirir:


    "Allah (burada) önce Kitab'ı -ki ondan maksat Kur'ân'dır- ardından da "hikmet"i zikretmiştir. Kur'ân ilimleri sahasında ehliyetlerinden emin olduğum kişilerden işittim ki, buradaki "hikmet"ten kasıt, Resûlullah'in sünnetidir... Çünkü önce Kur'ân zikredilmiş peşinden ayrı olarak "hikmet" eklenmiştir."9 el-Evzâî (Ö. 157/774) de, Hassan b. Atıyye'nin "Cibril, Kur'ân'ı indirdiği gibi, sünneti de Peygambere getiriyordu." dediğini nakleder.10


    Kur'ân'da diğer peygamberlere de kendilerine gönderilen kitapların dışında vahy gönderildiğine dâir birtakım bilgilere rastlıyoruz. Lût kavmini helâk etmekle görevli olarak Hz. İbrahîm'e ve Hz. Lût (as)'a gönderilen meleklerin ifâdeleri" hiç şüphesiz bu türden vahiylerdir. Yine, Yüce Allah (cc) kendisine bir kitap gönderilmediğini bildiğimiz Hz. Zekeriya'ya (as) oğlu olacağına dâir müjdesi12 İle bir peygamber olmadığı halde Hz. Meryem'e hitâbı13 da bu nevidendir. Bu konuda, Hz. Peygamberin de Kur'ân vahyi dışında Yüce Allah ile irtibâtı olduğunu gösteren pek çok âyet vardır.14 Meselâ bunlardan birisi:


    "Namazları ve orta namazını koruyun, gönülden bağlılık ve saygı ile Allah'ın huzuruna durun. Eğer (bir tehlikeden) korkarsanız, yaya yahut binmiş olarak kılın; güvene kavuştuğunuz zaman ise bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı (namazınızda) anın." (Bakara, 2/238-239).


    Görüldüğü gibi burada, Yüce Allah, namazların ve özellikle orta namazının (yâni Hz. Peygamberin tefsîriyle ikindi namazının) her yönüyle en güzel bir şekilde kılınmasını emrettikten sonra, yolculuk sırasında herhangi bir tehlikeden korkulduğu takdirde yaya yahut binmiş olarak namaz kılınabileceğini, ama tehlike geçtikten sonra, kendisinin öğrettiği şekilde namazın normal bir şekilde kılınmasını emretmektedir. Buradaki "size öğrettiği şekilde" ifâdesi dikkat çekicidir. Bilindiği gibi namaz Kur'ân'da tafsilâtlı olarak öğretilmemiştir. O halde, Hz. Peygamber'in bu konuda, Yüce Allah'tan Kur'ân'ın dışında da Cebrâil vasıtası ile birtakım ilâve bilgiler almış olması muhakkaktır. Nitekim rivâyetlerde Cebrâil Aleyhisselâm'ın Hz. Peygamber'e gelip beş vakit namazı her şeyiyle bizzat tatbikî olarak öğrettiği rivâyetler de mevcuttur.15 Hz. Peygamber de aynı şekilde bunu ashâbına öğretmiş ve: "Beni namaz kılarken nasıl görüyorsanız öyle kılınız."16 buyurmuştur.


    Ayrıca, Hz. Peygamber Kur'ân'da sık sık kendisine vahyolunana uymakla emrolunmaktadır17. Eğer, vahiy sadece Kur'ân'dan ibâret olmuş olsaydı, İslâm bütünüyle sâdece Kur'ân'dan ibâret olmadığı aşikâr olduğuna göre, bu durumda Hz. Peygamberin vahiy dışı birçok iş yapmış olmasının kabul edilmesi gerekirdi. Böyle olunca da Hz. Peygamber'in Allah'ın emrini yerine getirmemiş olması gibi birtakım imkânsız şeylerin kabul edilmesi lâzım gelirdi ki bunların hepsinin de Hz. Peygamber hakkında düşünülmesi mümkün değildir.18 Ve faraza böyle bir şey olsa elbette Yüce Allah duruma müdâhale ederdi.


    Nihâyet Yüce Allah, bu konuda Hz. Peygamberle ilgili olarak şöyle buyurur:


    "O, havadan konuşmaz, O (na inen Kur'ân veya O'nun söyledikleri), kendisine vahyedilen vahiyden başka bir şey değildir." (Necm, 53/ 3-4).19


    Bu âyette sözü edilen vahiyden maksat, bazı âlimlere göre sadece Kur'ân diğerlerine göre ise Kur'ân'la birlikte bir kısım sünnettir. Çünkü, hadisler bazen sırf vahiy, bazen de Resûlullah'ın içtihâdıdır. Ama o içtihâdında yanılsa bile, bu Yüce Allah tarafından düzeltilir.20 Bu bakımdan O'nun bütün sözleri ve fiilleri ve tasarrufları Yüce Allah'ın kontrolü altındadır.21 İşte bu sebeble kaynağı vahiy olmayan fakat ilâhî vahiy tarafından hilâfına bir vahiy gelmemiş olan dînî emirleri ve uygulamaları da vahiy kabul edilmiştir. Bu nevi vahiyler, Hanefîlerin cumhûrunca "batını vahiy" diye isimlendirilmiştir.22


    Hz. Peygamberin Kur'ân dışında da Yüce Allah'tan vahiy aldığını gösteren delillerden birisi de hiç şüphesiz O'na Kur'ân'ı tebliğ görevi yanında bir de Kur'ân'ı açıklama görev ve yetkisinin verilmiş olmasıdır. O, bu görevi elbette sadece kendi şahsî bilgi ve içtihâdıyla değil Yüce Allah'tan aldığı ilhamla yapacaktır.


    4) Hz. Peygamber'e Kur'ân'ı Açıklama Görev ve Yetkisinin Verildiğini Gösteren Âyetler:


    "Biz, her peygamberi mutlaka kendi kavminin diliyle gönderdik ki onlara (emredildikleri şeyleri) açıklasınlar..." (İbrâhîm, 14/4).


    "Sana bu zikri (Kur'ân'ı) indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayâsın, tâ ki düşünüp öğüt alsınlar." (Nahl, 16/ 44).


    Bu âyetten anlaşıldığına göre demek ki bazı âyetlerin tefsirine Resûlü'nün izahı olmadan ulaşmak mümkün değildir.23


    "Biz sana Kitâb'ı indirdik ki, hakkında ayrılığa düştükleri şeyi onlara açıklayasın ve inanan bir kavim için, (o kitap) yol gösterici ve rahmet olsun." (Nahl, 16/64).24


    Hiç şüphesiz, Yüce Allah, bu âyetlerle kendisine Kur'ân'ı açıklama görev ve yetkisini verdiği peygamberini bu hususta yardımsız bırakmamış ve bu konuda Kur'ân dışı vahiylerle de O'nu beslemiştir. Nitekim şu âyet de bu hususa işâret etmektedir:


    "(Ey Muhammed), onu tekrarlamak için (henüz Cebrâil, sana vahyi bitirmeden) dilini depretme, onu (senin kalbine) toplamak ve (sana) okutmak bize düşer. Sana Kur'ân'ı okuduğumuz zaman onun okunuşunu takip et. Sonra onu açıklamak da bize düşer." (Kıyâmet,75/16-19).25


    Hiç şüphesiz Yüce Allah'ın vaad ettiği bu beyânını, hem bazı âyetlerin ileride inecek bazı âyetlerle daha da açılacağı, hem de izâha muhtaç bazı âyetlerin yine kendisinin vahyi ve öğretmesi ile Resûlü tarafından açıklanacağı şeklinde değerlendirmek gerekir.


    Kur'ân, kendisine indirilen ve ilâhî vahyin kaynağı olan Yüce Allah ile irtibat hâlinde olan Hz. Peygamber'in, Kur'ân'ı anlama ve açıklama hususunda en yetkili kişi olduğunda ve dolayısıyla mü'minlerin O'nun sözlü ve fiili açıklamalarına sarılmaları gerektiği hususunda bir şüphe yoktur.


    Hz. Peygamberin Kur'ân'ı açıklaması, mücmel olan bazı âyetleri tafsil, bazı umûmî hükümleri tahsis, anlaşılması güç bazı âyetleri açma, müphem olanı belirtme, bazı garip kelimeleri beyan etme, edebî inceliğe sâhip âyetlerin maksadını bildirme, varsa neshi işaret etme gibi şekillerde olmuştur.26 O, bu maksatla Medine Mescidi'ni bir okul hâline getirmiş, ashâbın her müşkülünü bıkmadan ve usanmadan çözmeye çalışmış ve söz ve hareketleri ile âdeta yaşayan bir Kur'ân olarak onlara örneklik etmiştir.27


    Yüce Allah, Hz. Peygamber'e izâha muhtaç Kur'ân âyetlerini açıklama yetkisini verdiği gibi, aynı şekilde O'na Kur'-ân'da olmayan hususlarda hüküm koyma yetkisini de vermiştir.


    5) Peygambere Hüküm Koyma Yetkisi Tanıyan Âyetler:


    Hz. Peygamber, sadece Kur'ân'da mevcut hükümlerle kayıtlı olmaksızın, genel olarak hüküm koyabilme yetkisine sahiptir. Nitekim, O, bazı konularda önce vahiy beklemiş, gelmeyince kendi içtihadına göre veya Kur'ân dışında aldığı bir vahiy ile hüküm vermiştir. O'nun bu hükümleri hiç şüphesiz vahyin kontrolü altında idi. Bu sebeble zaten büyük hatalar yapması düşünülmeyecek olan Hz. Peygamberin küçük bazı hataları bile vahiy tarafından düzeltiliyordu.


    Bu bakımdan O'nun her türlü hükmü, bir nevi vahyin tasdikinden geçmiş hükümler oluyordu. Şimdi, Hz. Peygamberin genel olarak hüküm verme yetkisini ifâde eden bazı âyetleri kaydedelim:


    "Hayır, Rabb'in hakkı için onlar aralarında çıkan çekişmeli işlerde seni hakem yapıp, sonra da senin verdiğin hükme karşı içlerinde bir burukluk duymadan, tam anlamıyla Teslim olmadıkça inanmış olamazlar." (Nisâ, 4/65).


    "Allah ve Resûlü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir kadın ve erkeğe, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur." (Ahzâb, 33/36).


    "Aralarında hükmetmesi için Allah'a ve Resûlü'ne çağrıldıkları zaman inananların sözü ancak: "İşittik ve itâat ettik" demeleridir. İşte saadete eren onlardır." (Nûr, 24/51).


    "Herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz; -eğer gerçekten Allah'a ve âhiret gününe inanıyorsanız- onu Allah'a ve Resûlü'ne götürün..." (Nisâ, 4/59).28


    Hz. Peygamber'in Kur'ân'da olmayan hususlarda koymuş olduğu hükümlere örnek olarak, beş vakit namazın zamanı, rekatları, nasıl kılınacağı, vitir namazının vacip oluşu, namazlarda Kabe'den önce Beyt-i Makdis'e yönelme, orucu bozan ve bozmayan şeyler, kimlere zekâtın farz olduğu, şer'î boşanmanın şekli, diyetlerle ilgili birçok hükümler, içki içmenin cezası, hırsız, hangi miktarda hırsızlık yaparsa cezâlandırabileceği, hayızlı kadının namaz kılamaması, oruç tutamaması, büyükannenin mirâsı gibi hususlardır.


    Bu konu ile ilgili olarak kaynaklarda şöyle bir habere rastlıyoruz:


    İmrân b. el-Husayn'ın (Ö.52/672) bulunduğu bir mecliste, adamın biri: "Kur'ân'da olandan başkasından bahsetmeyin" deyince, İmrân: "Sen akılsız bir adamsın! Öğle namazının (farzının) dört rekat olduğunu, onda kırâatın açıktan olamayacağını, Allah'ın Kitabında gördün mü?" Sonra zekâtı ve benzeri hükümleri sıraladı ve şöyle ilâve etti: "Bütün bunları Allah'ın Kitâbında açıklanmış olarak buluyor musun? Kitâbullah bunları müphem bırakmıştır. Sünnet de açıklamıştır." 29


    Hz. Peygamber'e genel olarak tatbikatta ortaya çıkan bazı konularda hüküm ve karar yetkisi verildiği gibi, Kur'ân'da olmayan hususlarda O'na. haram ve helâl koyma yetkisi de verilmiştir. Nitekim aşağıdaki âyetlerde bu husus ifâde edilmektedir.


    6) Hz. Peygamber'e Helâl ve Haram Kılma Yetkisini Veren Ayetler:


    "Onlar ki, yanlarındaki Tevrât ve İncil'de yazılı buldukları O elçiye, O ümmî peygambere uyarlar. O Peygamber ki, kendilerine iyiliği emreder, kendilerini kötülükten meneder; onlara güzel şeyleri helâl, çirkin şeyleri haram kılar, üzerlerindeki ağırlıkları, sırtlarındaki zincirleri kaldırıp atar. O'na inanan, destekleyerek O'na saygı gösteren, O'na yardım eden ve O'nunla beraber indirilen nura uyanlar, işte felâha erenler onlardır." (A'râf, 7/157).


    "Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve âhiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resûlü'nün haram kıldığını haram saymayan ve hak dinini din edinmeyen kimselerle, küçülerek elleriyle cizye verecekleri zamana kadar savaşın." (Tevbe, 9/29).


    Bu konuya örnek verecek olursak, meselâ Hz. Peygamber ölü hayvan etinin haram olmasına rağmen30 deniz hayvanlarının bunun dışında olduğunu belirtmiş ve bunu "Denizin suyu temiz, ölüsü helâldir.";31 helâl olduğunu da şöyle belirtmiştir: "İki ölü ve iki kan bizlere helâl kılınmıştır. İki ölü, çekirge ve balık; iki kan da ciğer ve dalaktır." 32


    Bundan başka Hz. Peygamber, âyette nikâhı haram kılınanlar arasında sayılmamasına rağmen33 bunlara bir kadının halası, teyzesi, kızkardeşi, kızı ve erkek kardeşinin kızı üzerine de nikahlanamayacağını ilâve etmiştir.34


    Yine, Kur'ân'da geçmeyen, katır, merkep, aslan, kaplan, fil, kurt, kirpi,35 maymun ve köpek gibi hayvanlarla, kartal, atmaca, şâhin ve doğan gibi yırtıcı kuşların etlerinin haramlığı da hadîslerle sâbit olmuştur.36 Erkeklere altın takmanın ve ipek giymenin haramlığı da yine hadîslerle sâbittir. Nesep ile haram olanların süt yoluyla da haram olacağı prensibi de bu cümledendir.


    Hiç şüphesiz, Hz. Peygamber'in bu yetkisini Yüce Allah'tan tamamen bağımsız olarak değerlendirmemek gerekir. Elbette O, bu nevi hükümleri Yüce Allah'ın kendisine verdiği yetki ve O'nun kontrolü altında vermektedir. Zâten genelde, Hz. Peygamber, bu hükümleri verirken dâimâ Kur'ân'daki umumî bir prensibe dayanmıştır. Meselâ, ehlî merkeplerin ve yırtıcı kuşların etinin haram olduğunu belirten Hz. Peygamber'in bu hükmü, "O, size temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar."37 âyetine râcîdir. Bu bakımdan asıl Şâri' yani kanun koyucu Allah'tır, Resûlü'ne de O'ndan aldığı bu yetkiye dayanarak mecâzen "Şâri" sıfatı verilmiştir.


    Bu konuda Hz. Peygamber de bir hadislerinde şöyle buyurmaktadır: "Şunu kesin olarak biliniz ki, bana Kur'ân ve onun bir misli daha verilmiştir. Karnı tok bir halde, rahat koltuğuna oturarak: 'Şu Kur'ân'a sarılınız; onda helâl olarak neyi görüyorsanız onu helâl kabul ediniz, neyi de haram olarak görüyorsanız onu haram biliniz.' diyecek bazı kimseler gelmek üzeredir. İyi bilin ki, Allah Resûlü'nün haram kıldığı şeyler de Allah'ın haram kıldıkları gibi-


    Bundan başka, Kur'ân'da bize örnek olarak gösterilen büyük bir ahlâk üzere olduğu belirtilen bu yüksek şahsiyete itâat etmemiz emredilmiş ve itâat pek çok yerde Allah'a itâatla birlikte zikredilmiştir; böylece, Hz. Peygamber'e itâatin Allah'a itâat demek olduğu defâatle vurgulanmıştır. Hiç şüphesiz, Resûle itâat hayâtında olduğu gibi, Ölümünden sonra da farzdır. Bu itâat da elbette O'nun sünnetine uyularak gerçekleştirilecektir.19 Nitekim, Hz. Peygamber de bir hadîsinde şöyle buyurmaktadır:


    "Bana itâat eden Allah'a itâat etmiş, bana isyan eden de Allah'a isyan etmiş demektir. Bana itâat eden benim emrime uyan kimsedir." 40


    7) Hz. Peygambere İtaati Emreden Ayetler:


    "Kim, Peygamber' e itâat ederse Allah'a itâat etmiş olur..." (Nisâ, 4/80).


    "... Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakla-dıysa ondan da sakının..." (Haşr, 59/7).


    Şu âyette de Allah sevgisinin Hz. Peygamber'e itâata bağlanmış olması çok dikkat çekicidir:


    "Deki: 'Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın Allah çok merhametli ve bağışlayıcıdır.' De ki: 'Allah'a ve Peygamber'e itâat edin!' Eğer dönerlerse muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez." (Âl-i İmrân, 3/31-32).


    Âyetteki hitap, sebeb-i nüzulünden de anlaşıldığı gibi özellikle inanmayanlara olduğuna göre,41 Resûlüne îman ve itâat olmadan Allah'a îman, O'nu sevme ve O'na itâat iddiâsı geçerli bir iddiâ olarak kabul edilmemektedir.


    "Biz hiçbir peygamberi, Allah'ın izniyle itâat edilmekten başka bir amaçla göndermedik..." (Nisâ, 4/64).42


    Hiç şüphesiz bu âyetlerde sözü edilen itâat sâdece, Yüce Allah'ın O'na indirdiği Kur'ân emirlerine itâat değildir. Çünkü bu durumda Kur'ân'ın pek çok yerinde peygambere itâatin Allah'a itâatla birlikte zikredilmesinin bir anlamı kalmazdı. Bu sebeble, hadîsler de alelâde bir insan sözü değil, Yüce Allah'ın emri ile kendisine itâat etmekle yükümlü olduğumuz bir Zât'ın sözleridir. Nitekim, Kur'ân'ın ilk muhâtapları olan ashâb da bunu böyle anlamış ve Hz. Peygamberin bütün emirlerini titizlikle uygulamaya, bilmedikleri her hususu ondan sorup öğrenmeye çalışmışlardır. 43


    Yüce Allah, Kur'ân'da Hz. Peygamber'e itâati emrettiği gibi, O'na yapılabilecek her türlü isyânı da yasaklamaktadır.


    8) Hz. Peygamber'e İsyan Etmeyi Yasaklayan Ayetler:


    "Kim, Allah'a ve O'nun elçisine karşı gelir ve O'nun sınırlarını aşarsa, Allah onu ebedî kalacağı ateşe sokar. Onun için alçaltıcı bir azap vardır." (Nisâ, 4/14).


    "Kim de kendisine doğru yol belli olduktan sonra Peygamber'e karşı gelir ve müminlerin yolundan başka bir yola uyarsa, onu döndüğü yolda bırakırız ve cehenneme sokarız. Ne kötü bir gidiş yeridir orası!" (Nisâ, 4/115).


    "Bu böyledir. Çünkü onlar, Allah ve Resûlüne karşı çıktılar. Allah ve Resûlüne de kim karşı çıkarsa muhakkak ki, Allah'ın cezası çetin olur." (Enfal, 8/13).44


    Hz. Peygambere itâati emreden ve O'na karşı gelmeyi yasaklayan bu âyetler, O'na itâatin isteğe bağlı değil, zorunlu olduğunu kesin olarak ortaya koymaktadır. Bu O'na inanmanın tabiî bir sonucudur.


    Yüce Allah Kur'ân'da Hz. Peygamber'e kuru bir itâatin ve O'na karşı gelmemenin de ötesinde O'na karşı derin bir saygı ve sevgi duymamızı da istemektedir. Bu âyetler hiç şüphesiz Yüce Allah'ın Resûlullah'a verdiği şerefi ve değeri de açık bir şekilde ortaya koymaktadır.


    9) Hz. Peygamber'e Saygıyı ve Sevgiyi Emreden Ayetler:


    "Peygamber müminler için kendi canlarından ileridir. O'nun eşleri de onların anneleridir..." (Ahzâb, 33/6).45


    "Şüphesiz ki Allah ve melekleri, Peygamber'e salât etmekte (yani, O'nun şerefini gözetmekte ve şanını yüceltmekte) dirler; o halde siz de îman edenler O'na salât edin (yani, O'nun şanını yüceltmeye özen gösterin); O'na içtenlikle selâm edin (esenlik dileyin)." (Ahzâb, 33/56).


    "Ey îman edenler! Allah ve Resûlü'nün önüne geçmeyin, Allah'dan korkun. Şüphesiz ki Allah her şeyi işiten ve her şeyi bilendir. Ey iman edenler, seslerinizi, Peygamber'in sesinden fazla yükseltmeyin, birbirinizle yüksek sesle konuştuğunuz gibi O'nunla da öyle yüksek sesle konuşmayın. Yoksa siz farkında olmadan amelleriniz boşa gider." (Hucurât, 49/1-2)46.


    Son olarak, Hz.Peygamber'e itâat eden ve O'nun yolunda gidenleri O, doğru yola götürür. Bu hususu Yüce Allah pek çok âyette ifâde etmiştir:


    10) Hz. Peygamber'in İnsanları Doğru Yola Götürdüğüne Dâir Âyetler:


    "... Şâyet O'na itâat ederseniz doğru yolu bulursunuz..." (Nûr, 24/54).


    "... Şüphesiz ki Sen (sana inananları) mutlaka doğru yola, göklerde ve yerde bulunan herşeyin sâhibi Allah'ın yoluna götürürsün." (Şûrâ, 42/52-53).


    "Şüphesiz ki sen, onları doğru yola çağırıyorsun." (Mu'minûn, 23/73).47


    Bu âyetlerden bizzat Yüce Allah'ın garantisi ve şahitliği ile anlaşılıyor ki, Hz. Peygamber bütün sözleri, fiileri ve takrirleriyle doğru yoldadır ve insanları doğruya götürmektedir. Böyle bir şeyin mümkün olmaması ile birlikte şâyet O, kendisine uyanları doğru yoldan ayırmış veya Yüce Allah adına Kur'ân veya hadîs olarak (haşa, böyle bir ifadenin O'nun için zikri bile hoş değil!) bir söz uydurmuş olsaydı elbette Cenâb-ı Allah, bir âyet-i kerîmede48 işaret ettiği gibi buna en ağır bir şekilde müdâhale ederdi. Bu da Kur'ân'ın ve O'nunla birlikte sünnetin sağlamlığını bağlayıcılığını açıkça ortaya koymaktadır.


    NETİCE


    Netice olarak diyebiliriz ki: Yüce Allah'ın beşere kendi içinden birisini örnek seçerek bir peygamber göndermiş olması insanlık için en büyük bir lütuftur. O'na inanmak sadece O'nun peygamber olduğunu tasdik etmek demek olmayıp, O'na itâat etmeyi de gerektirir.


    Yüce Allah O'nu bizzat kendisi terbiye etmiş, kitabında O'nun üstün bir ahlâk sahibi olduğunu ve örnek olarak alınması gerektiğini ifâde etmiştir.


    Ayrıca O'na indirilen vahiy sâdece Kur'ân'dan ibâret olmayıp, âyetlerde Kitab'ın yanında kendisine verildiği bildirilen ve sünnet anlamına gelen "hikmet" de vahiy kaynaklıdır. Kaldı ki, O'nun kendi içtihâdıyla yapmış olduğu işler ve söylemiş olduğu sözler de yine vahyin kontrolü altında olduğundan "zelle" tabir edilen küçük hataları bile vahiyle düzeltilmiş ve böylece O'nun yapmış olduğu fiiller ve söylemiş olduğu sözler her türlü hatadan arındırılmıştır. Bu husus da O'nun sünnetinin sağlamlığını ve O'na uymanın gerekliliğini ortaya koymaktadır.


    Hz. Peygamber'e bizzat Yüce Allah tarafından âyetleri açıklama yetkisi verildiğini görmemiz de O'nun sünnetinin, inananları bağladığını açıkça göstermektedir.


    Yine âyetlerde, Hz. Peygamber'e itâatin Allah'a itâatle birlikte zikredilmesi de Hz. Peygamber'in sünnetine verilen değeri açıkça ifâde etmektedir. Bu itâat de elbette sağlığındayken bizzat şahsına, vefâtından sonra da sünnetine uymakla gerçekleşecektir.


    Bundan başka, Kur'ân'da olmayan hususlarda, hüküm koyma, haram ve helâl tayin etme yetkisi bizzat Yüce Allah tarafından Hz. Peygamber'e verilmiştir. Bu itibarla Kur'ân'da bulunmayan hususlarda Hz. Peygamber'in sünneti şer'î bir kaynaktır. Son olarak diyebiliriz ki: İslâm dininin gerek ibâdet, ahlâk ve gerekse sosyal hayata geçirilmesi hususunda, Hz. Peygamber'in, O'nun sözlerinin ve uygulamalarının önemli bir yeri olduğunu gayet iyi bilen din düşmanları, doğrudan doğruya Kur'ân'a saldıramadıkları için Hz. Peygamber'in ve O'nun sünnetinin dindeki yerini sarsmaya, hadîsler üzerinde şüphe uyandırmaya çalışmaktadırlar. İnananların bu oyuna gelmemeleri, Hz. Peygamber'in önderliğine ve O'nun sünnetinin rehberliğine sımsıkı sarılmaları gerekir.


    İlave bilgi için tıklayınız:


    - Kur'an-ı Kerim'in apaçık olarak indirilmesi nasıl anlaşılmalıdır?


    DİPNOTLAR:


    1) Gerçi bu tip gayretler yeni değildir. Temeli ilk devirlere kadar uzanmaktadır. Fakat biz bu ifâdemizle, dikkatleri özellikle günümüze çekmek istedik. Bu konuda bk. Ebû Zahv, el-Hadîs vel-Muhaddisûn, Mısır, 1378/1958, s.21; es-Sibâî, es-Sünnetü ve Mekânetühâ fî't- Teşrî'ıl-İslâmî, Kâhire, 1966, s.11-14; Abdulğaniy Abdulhâlık, Hucciyyetu's-Sünne, Beyrût, 1407/1986, s.278; KIRBAŞOĞLU, M.Hayri, Kur'ân'a Göre Sünnetin Konumu, (Basılmamış makale), s.1-3.
    2) Tirmizî, Ahkâm, 3; Müsned, V, 230; Ebû Dâvûd, Akdiye, 11.
    3) Bu konudaki geniş örnekler için bk. Hucciyyetü's-Sünne, s.283-291.
    4) Bu konuda bir başka âyet de bk. Bakara, 151; Tevbc, 61; Enbiyâ, 107: Cuma, 2-4.
    5) Ahzâb, 6.
    6) bk. A'râf, 158; Nisâ, 136; Tevbe, 91: Nûr, 62; Fetih, 8-9, 13; Hucurât,15; Teğâbün, 8.
    7) bk. Bakara, 251; Âl-i İmrân, 48; Nisâ, 54; Sâd, 20; Zuhruf, 63.
    8) Benzeri âyetler için bk. Bakara, 129,231; Âl-i İmrân, 164; Nisâ, 113; Ahzâb, 34; Cum'a, 2
    9) eş-Şâfıî, er-Risâle, s.78.
    10) Dârimî, I. cilt, 117; Te'vilü Muhtelifi'l-Hadîs, s.166; Kurtubî, I.33.
    11) bk.Ankebût, 31-32; Hicr, 52-77.
    12) Âl-i İmrân. 38-40.
    13) Âl-i İmrân, 42-45.
    14) Bunlardan iki örnek için bk. Enfâl, 9-10; Tahrîm, 3; Bakara, 142-144.
    15) bk. Buhâri Bed'ü'l-Halk, 6; Müslim, Mesâcid, 166; Ebû Dâvûd, Salât, 2; İbnu Mâce, Salât, 1; Müsned, I, 333, 111, 30.
    16) Buhârî, Ezân, 18.
    17) bk. Nisâ, 105; Mâide, 48-49,67; En'âm. 106; Ahzâb. 1-2;Câsiye, 18.
    18) Çünkü Yüce Pcygamber'ini övmüş, O'ndan razı olduğunu belirtmiş ve O'nu ümmetine şâhit yapmıştır. bk. meselâ Enbiyâ, 107; Ahzâb, 45-46; Bakara. 143.
    19) Benzeri âyetler için bk. Yûnus, 15; Ahkâf, 9; Bakara, 142-144.
    20) Bu konuda örnekler için bk. Tevbe, 43, 84; Enfâl,67; İsrâ, 74; Ahzâb, 2,37; Abese, 1-10; Yûnus, 94; En'âm, 35,52; Tahrîm, 1; Nisâ, 105; Münâfıkun, 6. Bu konuda ayrıca bk. el-Matrafî, Âyâtu'l tâbi'l-Mustafa (sav), Kâhire, 1977.
    21) Bu konuda bk. Şâtıbî, el-muvâfakât, IV.15; Muhammed Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili, İstanbul, 1935-1939, VI.4571
    22) Hucciyyetu's-Sünne. s.340.
    23) bk. Taberî, 74.
    24) Şu âyetlere de bk. Bakara, 151: Nisâ, 105: Mâide, 67; Kıyâmet, 19.
    25) Benzeri bir âyet. Nisâ,l 13.
    26) Bu konuda geniş bilgi ve örnekler için bk. Suat Yıldırım, Peygamberimizin Kur'ân Tefsiri, İstanbul, 1983.
    27) Bu durumu en güzel bir şekilde Hz. Âişe'nin (r.anha) şu sözleri ifâde eder: "O'nun ahlâkı Kur'ân idi." Yani O, söz ve davranışları ile tamâmen Kur'ân'ı yaşayan bir insan örneği veriyordu. Bu rivâyet için bk. Müslim, 6, Salâtu'l-müsâfırîn, 18, no:139.
    28) Benzeri âyetler için bk. Nûr, 47-52.
    29) Şâtıbî, el-Muvâtakât, IV.19; İbn Abdiberr, Câmiu Beyâni'l-İlm ve Fadlih, Medine, 1388/1968, II.234.
    30) Mâide. 3; En'âm, 145.
    31) Ebâ Dâvûd, c.I, s.54.
    32) bk. İbn Mâce, Sayd, 9; Etımme, 31; Ebû Dâvûd, Etımme, 34; Muvatta, Sıfatu'n-Nebiy, 30. Müsned, II.97; es-San'ânî, Sübülüs-Selâm, IV.76.
    33) Nisâ, 23.
    34) Buhârî, Nikâh, 27.
    35) Kirpi etinin haramlığı konusunda bk. el-Muvâfakât, IV.23.
    36) bk. Müslim. 34. es-Saydu ve'z-Zebâîh, 3, no:12.
    37) Arâf, 157.
    38) Hadisin muhtelit varyantları için bk. Ebû Dâvûd. es-Sünne, 6.bab, no:4604, 4605; Tirmizi, 42, İlm, 10; İbn-i Mâce, Mukaddime, 2; Darimî, es-Sünnetü Kâdıyetun ale'l-Kitâb, 49; Müsned, IV.131: el-Müstedrek, I.109 Ayrıca bk. Kenzu'l-Ummâl, I.173-174; Mukaddimetân. s.195; Hatib Bağdâdî. Kitâbu'l-Kifâye fi İlmi'r-Rivâye. s.8.10, 12: el-Muvâfakât, IV.10-11.
    39) bk. Taberî, V.147; Râzî. III.357: Tûsî. Tibyân, III. 235-236; İbn-i Hazm, el-İhkâm, I.97-98.
    40) Buhâri, Cihâd, IV.8; İ'tisâm, VIII. 139-140; Ahkâm, VIII, 104; Müslim, İmâre. III. 1466. 41)Taberî, III. 143; Râzî, II. 650.
    42) Bu konudaki başka âyetler için bk. Âl-i İmrân, 132,172: Nisâ. 13, 59, 61, 65, 69; Mâide, 92; Arâf, 157,158; Enfâl, 1, 20, 24, 46; Tevbe,. 62, 71, 91; Nûr, 51-54, 56; Ahzâb. 33, 36, 37, 64-66, 71: Muhammed, 33; Fetih, 17-18; Hucurât, 14; Mücâdele, 13; Teğâbün, 12.
    43) Bir örnek olarak bk. Hz.Ebû Bekr'in bir uygulaması, Zehebî, Tezkim, I, 2.
    44) Bu konuda başka âyetler için bk. Nisâ. 42,80-81: Enfâl, 13.27; Tevbe, 61, 63, 120; Nûr. 47-50, 63; Ahzâb, 36, 57; Muhammed, 32; Fetih, 10, 17; Hucurât, 1-3; Mücâdele,9; Cin, 23.
    45) Bu âyeti şu hadîs-i şerif ne güzel açıklamaktadır: "Hiç biriniz ben, kendisine, babasından, evlâdından ve bütün insanlardan da daha sevgili olmadıkça îman etmiş olmaz." bk. Buhârî, Îmân, 8; Müslim, Îmân, 70; Nesâî, Îman, 29; İbn Mâce, Mukaddime, 9: Dârimî, Rikâk,29.
    46) Benzeri âyetler için bk. Nûr, 62-63: Hucurât, 3-5.
    47) Benzeri âyetler için bk. Nisâ, 83: A'râf, 158; Yûsuf, 108; Neml, 79; Ahzâb, 45-46; Yâsîn, 1-5.
    48) Hakka, 44-47: "Şayet O, bazı sözler uydurup bize iftira etseydi, elbette onun sağ elinden yakalar, sonra da onun can damarını keserdik. Sizden hiç kimse de buna engel olamazdı."

  9. #19
    Status
    Offline
    Karaton - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    GÜCÜ DOĞURAN DÜŞÜNCEDİR
    Üyelik tarihi
    27 Ocak 2017
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1,124
    Konular
    61
    Bahsedilen
    256 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    50

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    ben o hikayelerle 20 yıl geçirdim yazıcızade artık iilgilenmiyorum yorma kendini
    “Hayırlı bir işte yorul, bir başka hayırlı işe doğrul. Rabbin ile irtibatını kesme.” (İnşirah Sûresi 7-8)

  10. #20
    Status
    Offline
    Yazıcızade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ARTIK YOK
    Üyelik tarihi
    20 Aralık 2017
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    25
    Mesajlar
    323
    Konular
    140
    Bahsedilen
    1 Mesaj(lar)
    Etiketlemek
    0 Konu(lar)
    Tecrübe Puanı
    3

    Standart Cevap: Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın.

    ...

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Yağmurlarla birlikte ağlayalım yüreğim.
    Konu Sahibi Yaban Gülüm Forum SP Şiir ve Makale
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 23.Ocak.2018, 21:28
  2. Kudüs'te Birlikte Yaşamak
    Konu Sahibi SiyahSancakTaR Forum SP Yorum & Analiz - Serbest Kürsü
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 07.Aralık.2017, 23:15
  3. Bu Gıdaları Birlikte Tüketmeyin!
    Konu Sahibi Yaren Forum SP Genel Sağlık Bilgileri
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 24.Ekim.2017, 23:26
  4. Cevap: 0
    Son Mesaj : 22.Ekim.2017, 11:26
  5. Abdullah Yeşilyurt - Allah Allah Diye
    Konu Sahibi Road Forum SP İlahi & Ezgi & Marşlar
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 18.Şubat.2017, 02:12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •