Bu konuda iki görüş bulunmaktadır. Birinci görüşe göre surelerin isimleri Allah (celle celaluhu) tarafından verilmiştir. Cebrail (a.s.), surelerin isimlerini Efendimize (s.a.s.) indirmiş, Efendimiz de (s.a.s.) bu isimleri sahabeye bildirmiştir. Diğer bir görüş ise -Suyutînin itkan adlı eserinde geçtiği üzere Efendimiz (s.a.s.), surenin ismini koymuş vahiy de daha sonra Efendimizin (s.a.s.) koymuş olduğu bu ismi takrir etmiştir. Her iki durumda da konulmuş olan isimler, bugün bildiğimiz meşhur isimlerdir.
Bununla beraber, Kurandaki bazı surelerin birden fazla ismi vardır. Bu konuyu açıklama sadedinde âlimlerimiz sadece Efendimizin (s.a.s.) değil Sahabe Efendilerimizin hatta Tabiîn imamlarının da surelere isim verdiğini söylemişlerdir. Ancak bugün meşhur isimleriyle bildiğimiz sureler, ya bizzat Allah (celle celaluhu) tarafından isimlendirilmiş ya da Efendimiz (s.a.s.) tarafından isimleri konup daha sonra Allah katından bu isimler teyid edilmiştir.
Bununla beraber, Kurandaki bazı surelerin birden fazla ismi vardır. Bu konuyu açıklama sadedinde âlimlerimiz sadece Efendimizin (s.a.s.) değil Sahabe Efendilerimizin hatta Tabiîn imamlarının da surelere isim verdiğini söylemişlerdir. Ancak bugün meşhur isimleriyle bildiğimiz sureler, ya bizzat Allah (celle celaluhu) tarafından isimlendirilmiş ya da Efendimiz (s.a.s.) tarafından isimleri konup daha sonra Allah katından bu isimler teyid edilmiştir.