Evlilik sizi bulur mu yoksa girişimde bulunmak mı gerekir?
Neticesi müspet olmayan bir iki görüşme veya tavsiye sonunda gelen ümitsizlik ile ilk dökülen cümle dudaklardan;
Kısmet,
Nasipse gelir Yemen'den
Nasip değilse ne gelir elden.
Evlilik de bekar kalmak da kaderdir; yani Allah'ın ilmi dahilindedir.
Lakin; sizi istemediğiniz biri ile evliliğe yahut bekar kalmaya mecbur bırakan bir kader anlayışı yoktur İslam'da.
Nikaha gücü yeten evlensin, buyurmuşlardı Nebi aleyhisselâm...
Bunun yerine sabredin, bekleyin Allah'ın kaderi sizi bulacaktır diyebilirlerdi.
Kişinin beğenememe, evlilikten beklentilerini yüksek tutması sonucu hayal kırıklığı yaşaması ve öğrenilmiş çaresizlik ile kendisini evlenememeye mahkum bırakması kendi elinde olan ve yanlış tercihlerin sonucudur.
Yine Nebi aleyhisselâm'ın evlilik için adaylarda aranması gereken 'dindar' şartı; tarafların kaderin zorladığı imtihan kabul etmesi gereken birini kabulünmenin yerine; kişilerin dilediği birini seçebileceğini göstermektedir.
Tercihleri sonucu doğruyu bulmuşsa hamd etmesi; yanlışa sapmışsa da sabretmesi ise kadere olan rızadır.
Kader gelince göz kör olur, kavli latifi; akıldan çok hislerle hareket eden insanların basiretim bağlandı cümlesi ile paraleldir.
Yapılması gereken, evliliği iyi anlamış; ahiret kazancı için göz ışığı eşlere Allah rızası ile katlanan insanlarla istişare sonucu evlilik kararı almaktır.
| Burak Kızıldaş
Neticesi müspet olmayan bir iki görüşme veya tavsiye sonunda gelen ümitsizlik ile ilk dökülen cümle dudaklardan;
Kısmet,
Nasipse gelir Yemen'den
Nasip değilse ne gelir elden.
Evlilik de bekar kalmak da kaderdir; yani Allah'ın ilmi dahilindedir.
Lakin; sizi istemediğiniz biri ile evliliğe yahut bekar kalmaya mecbur bırakan bir kader anlayışı yoktur İslam'da.
Nikaha gücü yeten evlensin, buyurmuşlardı Nebi aleyhisselâm...
Bunun yerine sabredin, bekleyin Allah'ın kaderi sizi bulacaktır diyebilirlerdi.
Kişinin beğenememe, evlilikten beklentilerini yüksek tutması sonucu hayal kırıklığı yaşaması ve öğrenilmiş çaresizlik ile kendisini evlenememeye mahkum bırakması kendi elinde olan ve yanlış tercihlerin sonucudur.
Yine Nebi aleyhisselâm'ın evlilik için adaylarda aranması gereken 'dindar' şartı; tarafların kaderin zorladığı imtihan kabul etmesi gereken birini kabulünmenin yerine; kişilerin dilediği birini seçebileceğini göstermektedir.
Tercihleri sonucu doğruyu bulmuşsa hamd etmesi; yanlışa sapmışsa da sabretmesi ise kadere olan rızadır.
Kader gelince göz kör olur, kavli latifi; akıldan çok hislerle hareket eden insanların basiretim bağlandı cümlesi ile paraleldir.
Yapılması gereken, evliliği iyi anlamış; ahiret kazancı için göz ışığı eşlere Allah rızası ile katlanan insanlarla istişare sonucu evlilik kararı almaktır.
| Burak Kızıldaş