İnternet Fıkhı 3 (Nureddin Yıldız)

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Müslümanlar yılbaşı gecesinde hindi kesip yemezler çünkü bu Hristiyanlar’ı taklit anlamına gelir. Hristiyanlar yılbaşı gecesinde belli bir kuşağı bellerine sarsalar o gün Müslümanlar’ın o kuşağı bellerine sarmaları haram olur. Çünkü Müslüman, kâfirin kâfirliğini öne çıkardığı bir sembolü alıp kullanamaz. Bu kanun cep telefonu için de internet için de geçerlidir: Bir mümin olarak ben, bakıldığında direkt kâfirleri hatırlatan herhangi bir şeyi içimden onaylamadığım gibi masamda da bulunduramam.
|internet fıkhı 3


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Mesela bir Müslüman’ın çalışma masasında Hristiyanlar’ın haç işareti bir eğlence aracı olarak bulunamadığı gibi bilgisayarında dahi bulunamaz. Filanca futbolcunun, aktörün fotoğrafı, filmi de aynı kanuna tâbidir. Bunu yazıcı melekler de ‘sadece telefonunda/bilgisayarında bulunduruyordu’ şeklinde bir kolaylıkla karşılamazlar.
|internet fıkhı 3



Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
İnternet fıkhı açısından ‘filtrelenmiş’ telefonlar ve bilgisayarlar kullanmaya mecburuz. Arka plan olarak kullanılan bir şehir fotoğrafında ilk göze çarpan şey bir kilise olursa Müslüman bunu kullanma zahmetine girmez. Elbette bunu arka plan fotoğrafı olarak ayarlayınca kiliseye gidilmiş olmuyor ama göz göre göre kiliseye karşı duruşun zayıflatıldığı da bir gerçektir.
|internet fıkhı 3


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Sigara içen bir şairin fotoğrafını kullanmak da sigaraya karşı refleksin ***8208;velev otuz sene sonra olsun***8208; zayıflaması ihtimali sebebiyle bu kurala tâbidir. Göz, gördüklerini beyine taşır ve beyin de kendisine gelenleri atmaz, stoklar. Bir noktaya geldikten sonra da stoktakilere göre sahibini yönlendirir. Bu psikoloji kaidesi dolayısıyladır ki fasıkların fotoğrafını geçici de olsa internet üzerinden bulundurmamaya çalışmalıdır.
|internet fıkhı 3



Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Yedinci kural: İnternet ırkçılığı teşvik için kullanıldığında haram hâle gelir. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz, ırkçılığı Veda Hutbesi’nde yok kabul etmiş ve Allah’ın razı olmadığı işlerden olarak zikretmiştir. Müslüman, internetinde alkol reklamı görmek istemediği gibi ırkçılığı da görmez. Hangi ırk olursa olsun. Resûlullah aleyhisselamın ırkı olan Araplık da buna dâhildir.
|internet fıkhı 3


Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
Irkın ve ırkçılığın reklamını yaparken bunu yapan kimse Resûlullah’ın hadis***8208;i şeriflerini çiğnemek için yapmıyor, “benimki ırkçılık değil, ben kavmimin özelliklerini öne çıkarıyorum” diyor. Kimse bu işi bile isteye yaptığını söylemiyor. Şeytan kimin kaç numara külah giydiğini bilir ve ona göre külah giydirir. Irkçılığın her çeşidi ayaklar altındadır. Kulluğumuzu, yaptıysak cihadımızı ve salih amelimizi öne çıkaralım, insan özelliğimizi öne çıkaralım. Irkımızı pohpohlamak diğer ırkçılıklara kapı aralamaktır. Irklar karşılaştığında ise önce ölen insanlıktır. İnsanlığın öldüğü yerde de Müslümanlık hayat bulamaz.
|internet fıkhı 3



Nureddin Yıldız
 

NoktA

Sp Kullanıcı
21 Mar 2017
4,419
513
İki durum arasında hassas bir çizgi vardır ve bu sadece müminin imanını aktif tutarak yürüyebileceği bir çizgidir. Bizler Resûlullah aleyhisselamın, kendisi Arap ve Kureyşî olduğu hâlde “Arap olanın Arap olmayana, Arap olmayanın da Arap olana bir üstünlüğü yoktur, üstünlük takva iledir” talimatını duymuş insanlarız. Bu tehlikeye Müslümanlar da düşerse tehlikeyi önlemek hiç mümkün değil demektir. Herkes soyunu ve kimliğini muhafaza eder ama bu başka insanlardan***8208;soylardan üstün olmak anlamına kullanılırsa Allah’ın yasakları çiğnenmiş olur. İnternet buna alet ettirilmemelidir.
|internet fıkhı 3


Nureddin Yıldız
 

Son mesajlar