İslami Şahsiyetin İnşasında Okuma Eyleminin Değeri

EfuL!m

HüZün'Gâh
Sp Kullanıcı
8 Mar 2017
2,167
545
Çeşitli durumlara bağlı olarak okuma yoğunluğumuz değişkenlik gösterebilir ama okuma eyleminde süreklilik esastır
Süreklilik rutin hale getirmeli yogunluk mazeret gösterilmesi okumaya engel degil ..

Bu zaviyeden bakıldığında ilk emir veya tüm ibadetlerimizin başı olan okuma veya kıraat fiili aynı zamanda Rabbi zikredişimiz anlamına da gelmektedir. Dolayısıyla salatımız ve zikrimiz daim olmalıdır.
Önemli !!

Kendimizi ferdî planda yetiştirmek için yoğun, planlı, amaçlı ve disiplinli bir okuma alışkanlığı kazanmalıyız. Ama bununla birlikte benzer bir çaba içerisinde olanlarla mutlaka kolektif veya ortak çalışmalarımız da olmalı. Kur’ani mantalitenin dikkat çektiği anlamda bir okuma ve fıkhı salt birey kalarak edinmek mümkün değildir. Böyle bir yönelim, sahibini çok iyi bir entelektüel yapabilir ancak onu asla bir dava adamı yapamaz! Başka insanlarla beraber okumayı gerekli kılan birçok neden olmakla birlikte burada şunlar zikredilebilir: Bu, hem tebliğ ve ıslah sorumluluğunun bir gereği, hem ortak bir davayı yüklenmenin elzem kıldığı bir ödev hem de tecrübelenmek için muazzam bir imkândır.!!
Tam da burada yapmış oldugumuz ortak okuma alışkanlıgı gibi [MENTION=31]Qasem[/MENTION] ALLAH cc seni sevsin ..


Yani Kur’an’ın okumadan kastettiği ne entelektüel gevezelik ne de salt meslekî eğitim değil. Tersine o, sınıfsal konumu ve eğitim statüsü her ne olursa olsun İslami şahsiyet olmaya talip her kişi için merkezinde ilahi rıza ve yüzü teşhide dönük olan sürekli ve çok yönlü bir okuma, düşünme ve iletme çağrısı yapıyor. Ve bu tarz bir okumayı İslami şahsiyetin diğer tüm eylemlerini kuşatacak önemde merkezî bir yere oturtuyor. Bugün bu ekseni doğru kurduğumuzda hayatımızın tüm detayları bunun içerisinde bir yere oturacak, anlam kazanacaktır.

İslam şahsiyeti kurma ekseninde yolcu olan bu aciz kardesiniz için önemli ..:utan:


.........
 

Qasem

Sp Kullanıcı
18 Şub 2017
3,530
527
Süreklilik rutin hale getirmeli yogunluk mazeret gösterilmesi okumaya engel degil ..



Önemli !!



Tam da burada yapmış oldugumuz ortak okuma alışkanlıgı gibi [MENTION=31]Qasem[/MENTION] ALLAH cc seni sevsin ..




İslam şahsiyeti kurma ekseninde yolcu olan bu aciz kardesiniz için önemli ..:utan:


.........
Allah Razı olsun
Severek takip ediyorum inşeAllah...

Sevgi Platformu
 

EfuL!m

HüZün'Gâh
Sp Kullanıcı
8 Mar 2017
2,167
545
Bu zafiyetin oluşmasında şüphesiz eğitimci şahsiyetlerin yeterlilik düzeyi ve formasyonu belirleyici konumda. Dolayısıyla eğitimcilerin de sürekli bir eğitime ihtiyacı bulunmaktadır.
Kesinlikle!

Yerimizde saymayı değil de kendimizi aşmayı düşünüyor veya istiyorsak o zaman okuma eyleminde seçici olmak durumundayız. Bunun için seçici bir okuma çabası içerisinde olmalıyız. Eğitmek, yol katetmek için duyarlılık aşamasındaki bir muhatapla eğitim aşamasındaki muhatapları mutlaka ayırmalıyız. Bakıyorsunuz adamda yıllardır duyarlılık oluşmuş yani tebliğ eyleminin birinci adımı tamamlanmış olup eğitime hazır hale gelmiş ama gel gör ki, bu konumdaki bir birey veya topluluğa halen de duyarlılık oluşturucu veya onu besleyici çoğu da 80’li yıllara ait olan eserler okutulmaktadır! Sonra da bu gencimizin niçin sürekli değişen dünyayı kavrayamadığı, gelişmeleri doğru okuyup çözümleyemediğinden yakınılıyor. Ya mübarek, adam nasıl yapsın? Geliştirdiğin eğitim tarzı ve müfredatıyla adamın önünü açıyor, ileriye doğru bir sıçrama yapmasını sağlayabiliyor musun? Varsa yoksa mevcudu muhafaza ediyor ve bu yüzden de yerinde sayıyorsun. Bir zahmet edip kaynaklarını yenile veya güncelle, bunun için yetişmiş kadrolarından bir etüt birimi kurmaya çalış; değişim süreçlerinin gençlerin ilgi alanlarında yol açtığı çeşitliliği oku. Sen kendin zaten postmodernizmin dünyayı kasıp kavurduğu bir süreçte henüz daha yeni yeni modernizmi ve yol açtığı dalgayı anlamaya çalışıyorsun. Sonra da kalkmış postmodernizmin kuşatması altındaki muhatabından kendinin yapamadığını bekliyorsun!
Burada ki "80'li yıllardaki eserlerin önemsizliğini mi vurgulamıs yazar?" O eserlerin yerine daha net ve yeni neslin anlayabilecegi netlikte eserleri mi vurgulamıs [MENTION=31]Qasem[/MENTION] .

Geçen bunca asır sürecinde oluşmuş çok yönlü, tahripkâr ama aynı zamanda da akl-ı selim sahipleri için istifade edilebilecek çok yönlü devasa bir birikim mevcut. Dolayısıyla durduğumuz noktada kendimizi İslami şahsiyet olarak oluşturma iradesini gösterdiğimiz andan itibaren daha başlangıçta çok yönlü ve zorlu bir yola adım atmış oluyoruz. Şükür ki, tamamen mahrum da değiliz! Özellikle de imkânlar bakımından sahabeye oranla çok daha avantajlıyız.
Bu aciz aklim yolun en basında zorda olsa daim olmayı nasip etsin Rabbim ..:eek:zur:
 

Qasem

Sp Kullanıcı
18 Şub 2017
3,530
527
Kesinlikle!



Burada ki "80'li yıllardaki eserlerin önemsizliğini mi vurgulamıs yazar?" O eserlerin yerine daha net ve yeni neslin anlayabilecegi netlikte eserleri mi vurgulamıs [MENTION=31]Qasem[/MENTION] .


Bu aciz aklim yolun en basında zorda olsa daim olmayı nasip etsin Rabbim ..:eek:zur:
80 li yıllardaki sorunlarımız farklıydı, Şuanki sorunlarımız farklı. Bugünün sorunlarını aşmak için geçmişi okumak yerine, geçmişi okuyup geçmişin birikimi ile bugün sorunlarımıza dair güncel okumalar yaparak sorunların üstesinden gelmeliyiz.
Mesela bir banka olgusuna geçmişte bakış açımız ve çözümlerimizle bugünkü bakış.açısı ve çözümlerimiz çok farklı. Yada sigortacılık, eğitim sağlık sektöründeki sorunlarımız ve sorumluluklarımız.
Mesela tebliğ metodlarımız, medyayı, yazını elimizde tutmamız, gündem takibi ve çözümlerimiz analizlerimiz hep değişip gelişti.

Yani geçmişte Windows 97 kullanıyorduk
Bugün Windows 7 kullanıyoruz. Yani herşey gelişiyor, hayat değişiyor,temel kaynaklarımız değil ama okumalarımız yenilenmeli. Ve bu açıdan Hrm milli eğitim hemde tüm kurumlar vakıf ve dernekler okumalarını yenilemeli.. Kaynak yenilemeye gitmeli
Güncel okumalar yapmalı...

Sevgi Platformu
 

EfuL!m

HüZün'Gâh
Sp Kullanıcı
8 Mar 2017
2,167
545
80 li yıllardaki sorunlarımız farklıydı, Şuanki sorunlarımız farklı. Bugünün sorunlarını aşmak için geçmişi okumak yerine, geçmişi okuyup geçmişin birikimi ile bugün sorunlarımıza dair güncel okumalar yaparak sorunların üstesinden gelmeliyiz.
Mesela bir banka olgusuna geçmişte bakış açımız ve çözümlerimizle bugünkü bakış.açısı ve çözümlerimiz çok farklı. Yada sigortacılık, eğitim sağlık sektöründeki sorunlarımız ve sorumluluklarımız.
Mesela tebliğ metodlarımız, medyayı, yazını elimizde tutmamız, gündem takibi ve çözümlerimiz analizlerimiz hep değişip gelişti.

Yani geçmişte Windows 97 kullanıyorduk
Bugün Windows 7 kullanıyoruz. Yani herşey gelişiyor, hayat değişiyor,temel kaynaklarımız değil ama okumalarımız yenilenmeli. Ve bu açıdan Hrm milli eğitim hemde tüm kurumlar vakıf ve dernekler okumalarını yenilemeli.. Kaynak yenilemeye gitmeli
Güncel okumalar yapmalı...

Sevgi Platformu

80'li yıllarda yayımlanmıs degerli eserlerden de faydalanıp sadeleştirilmiş eserler mi olmalı bahsi mevzuun ?..

Bu bağlam da araştırmacı muhataplarımız biraz hazıra konmus gibi diyebilir miyiz ? ..
 

Qasem

Sp Kullanıcı
18 Şub 2017
3,530
527

80'li yıllarda yayımlanmıs degerli eserlerden de faydalanıp sadeleştirilmiş eserler mi olmalı bahsi mevzuun ?..

Bu bağlam da araştırmacı muhataplarımız biraz hazıra konmus gibi diyebilir miyiz ? ..
O eserler elbetteki değerli ama o günün gündemine dair yazılmışsa bugünkü soruna çözüm olamazlar...
O eserleride okuyalım ama oraya takılıp kalmayalım. Yeni yazılmış konuyu güncelleitiren eserlerde okuyalım :)

Hazıra konmanın ötesinde yeni birşeyler üretmek zorundalar...
Mesela sinema alanında neden yokuz...
Mesela neden Deneme alanında, hikaye hiciv alanında, sanat alanında...

Bu hep kendimizi geliştirmememizle alakalı...

Sevgi Platformu
 

EfuL!m

HüZün'Gâh
Sp Kullanıcı
8 Mar 2017
2,167
545
Kendimizi yetiştirmek için muhtemelen yapacağımız ilk iş derinlikli bir okuma seferberliği olacaktır. Bu süreçte şayet Kur’ani kaygılara sahip bir çevre içerisindeysek avantajlıyız demektir ki, çoğumuzun böyle bir imkânı da olmadı, olmuyor
Artık o imkana sahibiz Elhamdulillah ..


Kendimizi İslami şahsiyet olarak inşa etmeye yönelik yapacağımız okuma, eğitim, öğrenim faaliyetlerinin yönelmesi gereken öncelikli alanlar noktasında yapılmış iki sistemli çalışmadan bahsedilebilir. Bu çalışmalardan birincisi Afgani’nin talebeleri Abduh ve Reşid Rıza’nın kaleme aldığı Menar’dan olacaktır. Önemine binaen Haksöz dergisinin 239. sayısında “İslami Şahsiyeti İnşada Fikrî Donanım ve Yeterlilik Şartları” başlığı altında yayınlanan bu makalede İslami şahsiyetlerden örülü öncü bir ümmetin oluşumunun yolu şu 11 alanda yapılacak köklü bir bilgilenmeyle sağlanabilir:

1- Davetçilerin, davette bulundukları şeyi tam olarak biliyor olmaları

2- Davette bulunulan kimselerce muhatapların durumunun bilinmesi

3- Genel tarih ilminin ortaya çıkış yollarının bilinmesi

4- Ülkeler coğrafyasının bilinmesi

5- Psikolojinin bilinmesi

6- Ahlâk ilminin bilinmesi

7- Sosyolojinin bilinmesi

8- Siyaset ilminin bilinmesi

9- Davette bulunulacak yabancı topluluklara ait dillerin bilinmesi

10- Davette bulunulacak toplumlarda tedavülde bulunan ilim ve fenlerin bilinmesi

11- Dinler ve mezhepler tarihinin bilinmesi

İkinci örneği ise Oktay Altın’ın yine Haksöz dergisinin 189. sayısında “Nasıl Bir Bilgilenme ve Kültürel Altyapı” başlıklı makalesi oluşturmaktadır. Burada 8 madde sıralanmıştır ki, bunlar Menar’daki açılımın bir tür tashih edilmiş ve güncellenmiş halidir:

1- Sağlam Kur'ani altyapı

2- Rasul'ün doğru anlaşılması

3- Genel hatlarıyla İslam tarihini ve İslami ekolleri tanımak

4- Dünyayı tanımak

5- İçinde yaşadığımız toplumu tanımak

6- Siyasal yapıyı tanımak

7- Çağdaş İslami hareketleri ve Müslüman öncüleri tanımak

8- İslam dünyası dışında üretilen değerleri, düşünceleri kavramak

Kendimizi İslami şahsiyet olarak yetiştirmemiz bu alanlara yönelik hem ferdî hem de ortak okumalar içerisinde olmayı gerektiriyor. Maalesef bugün daha ilk, ortaokul ve lisede bu temeli kurup üniversiteye çocuklarımızı donanımlı gönderme yeterliliğine sahip değiliz. Ama en azından üniversite kuşağındaki mayalanma geleceğe dönük umut aşılamaktadır. Üniversite dönemi aynı zamanda kendini geliştirmek için de çok büyük bir imkân sunmaktadır. Şu halde üniversite çağındaki öğrencilerimiz mezuniyet öncesi ferdî planda yukarıdaki öncelikli okuma alanlarına dönük en azından giriş sadedinde okumalar yapmış olmalı. Bireysel olarak bu alanlara yoğunlaşan bir okuma aynı zamanda buna eşlik edecek ortak çalışma ve birliktelik alanlarına da yansıyacak, ürünlerini verecektir.
Okuma tamamlanmıştır [MENTION=31]Qasem[/MENTION] .. :hi:
 

Qasem

Sp Kullanıcı
18 Şub 2017
3,530
527
Artık o imkana sahibiz Elhamdulillah ..




Okuma tamamlanmıştır [MENTION=31]Qasem[/MENTION] .. :hi:
Yüreğine sağlık Eful!m :)
Son bölümü islami şahsiyetin inşaasında uyulacaklar olarak bize bir konu olarak açarmısın?

İnşallah bugün yrni konunu atacağım.
Yüreğine sağlık...
Birlikte güzel bir okumaydı. Ben hem bilgi olarak hemde tad olarak çok faydalandım Allah razı olsun İnşeAllah..

Sevgi Platformu
 

EfuL!m

HüZün'Gâh
Sp Kullanıcı
8 Mar 2017
2,167
545
Yüreğine sağlık Eful!m :)
Son bölümü islami şahsiyetin inşaasında uyulacaklar olarak bize bir konu olarak açarmısın?

İnşallah bugün yrni konunu atacağım.
Yüreğine sağlık...
Birlikte güzel bir okumaydı. Ben hem bilgi olarak hemde tad olarak çok faydalandım Allah razı olsun İnşeAllah..

Sevgi Platformu
Bende faidelendim tesekkür ederim kıymetli editörümüz ..

Tamam açayim insaALLAH ..121).gif
 

Son mesajlar