İslam Kadının Tek Başına Hacca Gitmesi

Muallem.

Sp Kullanıcı
18 Ara 2020
1,435
5,302
Mesele siz ve ben meselesi değil ki... Bunu soranın Eylül Başak olduğunu, Risale-i nur eserlerini okuduğunu unutun... Konunun mantığını çözmeye çalışan Ayşe, Ahmet, Mehmet olarak düşünün.
Seni geçemedim ki
Ahmet ile Mehmet’e , Ayşe ile Fatma’ya geçeyim. 😊

Bak Ayşe kardeş, Fatma bacım!
Dindar Eşinizin rızası olmasa yanlız başınıza gezilere gitmeyin. Hac ve umreler de buna dahil. Çünkü eşinizin rızasızlığı TAMAMEN sizin ruhi ve bedeni sağlığınız içindir. Bu konuda her hangi bir müştehid imamın iştihadına uymanızda dinen bir sakınca yoktur. Bu sebeple hac ve umre yapmadığınız için size bir ceza ve ikap yolmadığı gibi,
Ruhi ve bedeni bir tehlike olmadığı zamanlarda, her hangi bir fitne ve fesada düçar ihtimali olmadığı ortamlarda, İslami hassasiyetlerin korunduğu guruplarla hac ve umrenizi yapmanıza bir engel de yoktur.

Yolunuz açık,
Hac ve umreniz “ lentebur “ ,
Dualarınız kabul olsun. .
 

Alperen61

Alperen ve Ruveyda'nın babası.
Yönetici
Kurucu
30 Ocak 2017
4,990
31,640
44
BOLU
Mezhepsizlik kapısına varmadan bu tarz konuların konuşulması elbette güzeldir.Bildiğini sanarken çok şeyi yanlış bilmek bir sorun bu konular da.
Bir diğer sorun bu konuları hiç konuşulamaz hale getirip kalıplaştırmak.Oysa ki olması gereken bilinen yanlışların ortadan kaldırılmasıdır.
Farklılık arz eden hususlar olabilir bu farklılıkları hiç konuşmamak,konuşanları mezhepsiz addetmek veya bu farklılıkları ortaya koyarak tümden mezhepleri yok saymak gibi bir durum maalesef yaşanmaktadır.
 

Eylül Başak

Administrator
Yönetici
Adminiçe
31 Mar 2020
18,391
87,057
Mezhepsizlik kapısına varmadan bu tarz konuların konuşulması elbette güzeldir.Bildiğini sanarken çok şeyi yanlış bilmek bir sorun bu konular da.
Bir diğer sorun bu konuları hiç konuşulamaz hale getirip kalıplaştırmak.Oysa ki olması gereken bilinen yanlışların ortadan kaldırılmasıdır.
Farklılık arz eden hususlar olabilir bu farklılıkları hiç konuşmamak,konuşanları mezhepsiz addetmek veya bu farklılıkları ortaya koyarak tümden mezhepleri yok saymak gibi bir durum maalesef yaşanmaktadır.
İşte bu 👏
Mezhepsiz değilim, mezhebe karşı değilim. Soru sormak, mantığını çözmeye çalışmak =dinden, imandan çıkmak olarak görülüyor.
En basit örnek midye... O zamanda, o topraklarda varlığı bilinmeyen bir şeyin hükmünü onların kendi zamanında verdiğine inanmıyorum. Sonrasında fıkıh kitaplarına eklenen bir sürü şey olduğunu düşünüyorum.
Hz. Ömer bile kendi zamanında ayette ki apaçık hükmü unutup yeni bir hüküm belirleyecek oluyor ki sahabe bir kadın tarafından uyarılıyor.
Mezhep imamlarının hayatını incelediğimiz zaman aynı bölgede aynı zamanlarda yaşadığını görüyoruz. Aralarındaki fikir ayrılıkları yüzünden bir diğerinin talebeleri tarafından maruz kaldıkları eziyetleri okuyoruz...
Benim eleştirim asla ve kat'a onlara yönelik olamaz. O kadar hadsiz değilim. Bundan da Allah'a sığınırım.
 

Muallem.

Sp Kullanıcı
18 Ara 2020
1,435
5,302
Soru sormak, mantığını çözmeye çalışmak =dinden, imandan çıkmak olarak görülüyor.
Aklı başında hiç kimse böyle düşünmez.
Böylesi bir düşünce sui tevehhümün mahsülüdür.

Bu videoyu ve ihtiyaç hasıl olursa devamındaki videoları dinler ve idrak ederseniz midye kabuğundan çıkar,
Cihan’ı ışıklandıran bir Nur bulursunuz.

@Eylül Başak ve diyer arkadaşlar
Bu çalışma zihninizdeki soruların cevabıdır.
İzleyin ve sonra konuşalım sizce açık kalan noktaları.

 

Muallem.

Sp Kullanıcı
18 Ara 2020
1,435
5,302
Kelam-ı ezeli’yi
Kelam-ı beşer gibi tasavvur etmekle yanlışa ilk adım atmış oluruz.
Halbuki kelimat-ı ilahinin bir iki deyil, onlarca manaları vardır. Bu manaları ben sen deyil, ilimde derinlik kazananlar çıkarır. Onlar da olsa olsa müştehit imamlarıdır.

Kevser suresindeki bu ayetlerin anlamlarına,
Mezhep imamlarının bu ayetlerden çıkardığı manalara,
Çıkarılan bu manaların dini esasların kolaylığı açısında ne muazzam rahmet olduğuna
Pür dikkat kesilelim.

 

Eylül Başak

Administrator
Yönetici
Adminiçe
31 Mar 2020
18,391
87,057
Aklı başında hiç kimse böyle düşünmez.
Böylesi bir düşünce sui tevehhümün mahsülüdür.

Bu videoyu ve ihtiyaç hasıl olursa devamındaki videoları dinler ve idrak ederseniz midye kabuğundan çıkar,
Cihan’ı ışıklandıran bir Nur bulursunuz.

@Eylül Başak ve diyer arkadaşlar
Bu çalışma zihninizdeki soruların cevabıdır.
İzleyin ve sonra konuşalım sizce açık kalan noktaları.

Bu videoları ve konuları biliyorum 🙂
Namaz konusunda ki Fatiha ve benzeri konuları kast etmiyorum
Ben dinin haram ve helalleri belli iken, helal olan birşeyin mezheplere göre haram olarak vasıflandırılmasını anlamıyorum. İslam dini haram olan şeyleri bile zaruret durumunda helal sayarken, helal olan bir şeyin bir mezhepte helal, diğerinde haram olmasının mantığını anlatır mısınız? Artık dünya küçüldü. Kolaylık diye sunduğunuz şeyin zorluk olduğunun farkında değil misiniz?

Zaruri durumlardaki cevaz kolaylıktır. Ama siz dinin emrini aynı bölgede yaşayanlardan birine helal birine haram derseniz olayın boyutu değişir.
Ahirette ''halin vaktin yerindeydi. Sen niye hacca gitmedin" diye sorulduğunda "ben Hanefi mezhebine mensuptum. Benim tek başıma gitmem haramdı" mı diyecegiz. "Öyle mi? O zaman sen muafsın!" mı denilecek.
Ahmet ile Mehmet Eminönü' nde midye yemek istiyor. Ahmet'e helal, Mehmet' e haram... Sebep??? Mehmet'i korumaya çalıştığımız husus ne ise Ahmet'i de korumaya çalışmamız gerek miyor mu?
Ya cidden ahirette bunların hesabını düşünsenize... Mehmet nefsine hakim olamayıp o gün Ahmet ile aynı şeyi yediğinde haram yemiş oluyor.
İkna olmadım sayın @Muallem. 🙂
 

Eylül Başak

Administrator
Yönetici
Adminiçe
31 Mar 2020
18,391
87,057
Bahsi geçen mesele her ne ise ; daha müstehap, mübah veya mekruh denilmesini anlarım. Ama helal veya haram gibi iki zıt ve iki uç fikir beyan ederseniz bunu anlamam mümkün değil.
Vücudun herhangi bir yerinden kan aktığı takdirde "abdest alırsan daha müstehap olur" amenna... Ama o kanla namaz kılamazsın demek zorluktur. Şimdi diyeceksiniz ki başka mezhebi taklit edebilir. Bende diyorum ki ikiside İslam ise neden ben birşey taklit etmek zorundayım. Sonuçta başka bir dinden bahsetmiyoruz.
İzin dairelerinin, sınırlarının mezhepler tarafından belirlenmiş olmasına sözüm yok ama tamamen iki zıt fikir neye benzer biliyor musunuz?Ayetler arasında veya Hadisler arasında, veyahut ayet ve hadis arasında çelişki olduğunu gösterir ki böyle bir şeyin mümkün olmadığını, olmayacağını en ami mü'min bile bilir.
Peygamber efendimiz Kur'an-ı Kerim' in ete kemiğe bürünmüş halidir ve onun ahlakı Kuran ahlakıdır. O günün şartlarında peygamber efendimizin şahsa yönelik söylediği bir sözünü evrensel kabul edip bütün zamanlara yaymak... Gerçekte söylenip söylenmediği kısmına girmiyorum bile...
 

sükutu-ezber

Öyle işte,,,
Sp Kullanıcı
11 Şub 2017
16,675
59,589
Benim de bazı şeyler geliyor aklıma sorunca buradakilerle aynı cevabı alacağımdan eminim,,,

Abdest olayı mesela...
Ben Hanefi mezhebine mensupsam elimde bir nokta kaynayıp yayılmazsa namaz kılabiliyorum az dağılırsa namaz kılamam,,
Ama..
Şafi mezhebine mensup bir insan oluk oluk kan aksa abdesti olup namaz kılabiliyor, bu farklılık neden

Bir de yine abdestin olursa şafiysen biri sana dokunmaması lazım yoksa abdest gidiyor ama Hanefiysen abdest bozulmuyor bunlar neye göre karar verilmiş bilmiyorum,,
 

Eylül Başak

Administrator
Yönetici
Adminiçe
31 Mar 2020
18,391
87,057
Benim de bazı şeyler geliyor aklıma sorunca buradakilerle aynı cevabı alacağımdan eminim,,,

Abdest olayı mesela...
Ben Hanefi mezhebine mensupsam elimde bir nokta kaynayıp yayılmazsa namaz kılabiliyorum az dağılırsa namaz kılamam,,
Ama..
Şafi mezhebine mensup bir insan oluk oluk kan aksa abdesti olup namaz kılabiliyor, bu farklılık neden

Bir de yine abdestin olursa şafiysen biri sana dokunmaması lazım yoksa abdest gidiyor ama Hanefiysen abdest bozulmuyor bunlar neye göre karar verilmiş bilmiyorum,,
Peygamber efendimiz zamanında mezhep yoktu. Mezhep imamları peygamber efendimizin hayatına, sözlerine, davranışlarına bakarak yorum çıkardılar.
Peygamber efendimiz şartlar el vermiştir abdest almıştır. Şartlar el vermemişse almamıştır.
Ben eğer peygamber efendimizin yürüyen Kuran olduğuna inanıyorsam ona tabi olmam demek, Kur'ana'a tabi olmak demektir. Hal böyle olunca mezhep taklit etmeme gerek kalmıyor. Peygamber efendimizin hayatını çok iyi bilmem gerekiyor. Ayetleri yorumlamaya ilmimiz yetmeyebilir. Ama eğer Yaratıcı örnek teşkil etsin diye bizden birini seçmişse onu anlamak, onu taklit etmek kolaydır. Yeter ki öğrenmek için çaba sarf edelim.
Peygamber efendimiz zamanında izin verilen birçok şey Sahabe zamanında yasaklanıyor. Eğer ben peygamber efendimizi değil de sonradan gelenleri kendime referans edinirsem farklı görüşlerin, farklı fikirlerin ortaya çıkması çok normal... Sonuçta onlar peygamber değil ve o emri bizzat Yaratıcıdan öğrenmedi.
 

Son mesajlar