Kurban bayramına on gun kala traş olmanın hükmü

HayLaz61

Ah Mine-l Aşk
Sp Kullanıcı
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
1,225
Tepkime puanı
5,216
Nerede ve ne zaman kitap okuma, ilim vs. üzerine konuşuluyorsa, muhakkak şu da söylenir: 'Yüce dinimiz de okumaya büyük önem vermiştir. Nitekim, Kuranın ilk emri oku! olmuştur.'

Doğrudur. Kuranın ilk emri okumaktır. Ne var ki, bu ilk Kuranî kelimenin devamını okumayı, hemen her zaman ihmal ediyoruz.

Bütün bu soruların cevabını bulmak için 'ikra' ile başlayan bu ayetin devamını okumak gerekiyor.

'İkra' bismi rabbikellezi hâlak.' Yani, 'Yaratan rabbinin adıyla oku.'

Devamı sonra :)
 

Eylül Başak

Aktif Üye
Sp Kullanıcı
Katılım
31 Mar 2020
Mesajlar
2,239
Tepkime puanı
8,807
Kişilerin üzerinde durmaya gerekte yok fikirlere bakalım kurana bakalım kurana en uygun nedir onu bulmaya çalışalım.

Ya dinle adamı varsa bir yanlışı onu söyle sen.. İsimle cisimle uğraşmaya gerek yokki

Yoo videodaki adam Hanefi mezhebinde serbest dedi:)
Ama ona hiç güvenmem ben ne derse tersini yaparım:)
Onun için seni dinlicem:)

Bu üç cümlede size ait sanırım.
Mehmet Okuyan'ı dinle bir yanlışı varsa söyle diyorsun.
Ama kendin İhsan Şenocak dinlemiyorsun ve hatta o ne derse tersini yapacağını söylüyorsun.
İhsan Şenocak videosu ile Mehmet Okuyan videosu arasındaki fikir ayrılığı nerede onu anlamadım. Adam Hac farizasını yerine getirmek için o beldede olanların vazifelerini anlatıyor. Yanlış hangi cümlede. Ben bir önceki mesajda da söyledim. Sadece muhalefet olmak için aksini iddia etmek beni tatmin etmiyor. Bir şeyin yanlış olduğunu iddia ediyorsan doğrusunu da ispat etmek zorundasın. Sizin şimdiye kadar savunduklarınız yanlış deyip cümleyi havada bırakmak olmuyor.

Beğen Alıntı
 
Son düzenleme:

Mizgin_TuRabii

Geceye Dair ..
Sp Kullanıcı
Katılım
31 Ocak 2017
Mesajlar
2,205
Tepkime puanı
3,915
Güzel olan Kurana ters düşmediği süre içersinde kimden gelirse gelsin alınır,Egerki Kurana ters se alınmaz olur biter, Bizler Dinini yaşamaya çalışan eksikleri ile yanlışları ile Ahir zaman diye nitelendiren bu zamanda Ameli nokta da elimizden geldiği kadar Allah'ın emir ve yasaklarına uymaya calisan bireyleriz, Elbetteki eksiklerimizi tamamlamakla hukumluyuz,
Burda Asıl sorun Mezheplerin bu hadis hakkında ki görüşleri,
Mezheplerin konulara bakış açısı o dönemin ortam ve şartlarına göre kolaylaştırma mahiyetinde fikirler verilmiştir,
Bugünkü şartlarda bu konudaki fikir görüş ne olur bilemem lakin Az once bir arkadasin dediği gibi 10 günde tırnak uzamaz mi ? Yada musluman temiz bakimli olmasi varken sac sakalin karışıklığı uzun tirnaklari nasil bir goruntu verir düşünmek lazım,
Tıraşını bayram a yakın bırakan bir topluluğuz,Bayrama temiz bakımlı hazırlanan bir topluluk bu hadisi herhalde duymamışlardır, şahsıma ben yeni duydum ,uygularmiyim mezhepler bu konuda yolda vermiş,
Bizler sac sakal tırnakla uğraşmayalım,Aslı olan görevlerimiz den biride saçını kes tırnağını kes dediklerimizin karnını doyuralım ihtiyaçlarını giderelim.
Ha yapabiliyorsak diğerinide yapalim.
 

Eylül Başak

Aktif Üye
Sp Kullanıcı
Katılım
31 Mar 2020
Mesajlar
2,239
Tepkime puanı
8,807

Aslında konu o. kadar basit ki onu çetrefilli hale getiren bizleriz. Dinin emir ve yasakları, farzları Kuran ayetleriyle zaten sabit.
Biz ayrıntılarda boğuluyoruz.
Ümmetimin ihtilafında rahmet vardır diyor peygamber efendimiz. Bu fikir ayrılıkları Kuran'a ve Sünnete ters düşmediği sürece sıkıntı yok. Sıkıntı inkar etmeye başlayınca ortaya çıkıyor.
Dinin iki kısmı var
Zaruriyat ve Nazariyat.
Zaruriyat kısmının %90'ı ayetlerle sabittir ve içine şüphe giremez.
%10 Nazariyat kısmı ise Peygamber efendimiz zamanında ve Selef-i Salihin zamanında sınırları çizilmiş.
Biz %10'luk kısımda boğuluyoruz.
Bir konunun mezhepler göre farklılık göstermesi renktir, o fikir ayrılığı hayatı kolaylaştırır zorlaştırmaz.
Şafii mezhebine göre kan abdesti bozmaz. Hanefi mezhebine göre bozar. Sen hangisine uyarsan uy Tevhid inancına aykırı değil.
 

Asiye

Aktif Üye
Sp Kullanıcı
Katılım
13 Haz 2020
Mesajlar
2,189
Tepkime puanı
9,900

Aslında konu o. kadar basit ki onu çetrefilli hale getiren bizleriz. Dinin emir ve yasakları, farzları Kuran ayetleriyle zaten sabit.
Biz ayrıntılarda boğuluyoruz.
Ümmetimin ihtilafında rahmet vardır diyor peygamber efendimiz. Bu fikir ayrılıkları Kuran'a ve Sünnete ters düşmediği sürece sıkıntı yok. Sıkıntı inkar etmeye başlayınca ortaya çıkıyor.
Dinin iki kısmı var
Zaruriyat ve Nazariyat.
Zaruriyat kısmının %90'ı ayetlerle sabittir ve içine şüphe giremez.
%10 Nazariyat kısmı ise Peygamber efendimiz zamanında ve Selef-i Salihin zamanında sınırları çizilmiş.
Biz %10'luk kısımda boğuluyoruz.
Bir konunun mezhepler göre farklılık göstermesi renktir, o fikir ayrılığı hayatı kolaylaştırır zorlaştırmaz.
Şafii mezhebine göre kan abdesti bozmaz. Hanefi mezhebine göre bozar. Sen hangisine uyarsan uy Tevhid inancına aykırı değil.
Kesinlikle söylediklerine katılıyorum ben de bunu böyle tanımlıyorum dört mezhep var vardıkları yol gitmek istedikleri yol aynı Hakkın yolu ama değişik yollardan gitmişler ?
 

Karaton

GÜCÜ DOĞURAN DÜŞÜNCEDİR
Kurucu
Katılım
26 Ocak 2017
Mesajlar
2,354
Tepkime puanı
5,519
Konum
Kocaeli
Web sitesi
www.sevgiplatformu.info
Eylül Başak zaruriyat dediğin kısım zaten din.
Onun hükümlerini sınırlarını Allah çizmiştir.

Nazariyat diye adlandırdığın yani Allahın hüküm koymayıp açık bıraktığı alanlarda ki yorumlar din değildir, bunlar kültürlerin kendi içlerinde ki yoğruşmalarıdır.

Açıklandığında hoşunuza gitmeyecek şeyleri kuran indirilirken sormayın, Yoksa kuran bunları açıklar Allah onları affetmiştir. Diyor

Şimdi biz buradaki inceliği anlayamıyoruz kanımca ve Allahın hüküm koymayıp açık bıraktığı konularda hunharca hüküm koyma derdine düşüyoruz..

Ve bu alanlar üzerinden helaller haramlar üretiyoruz.

Bir örnek vereyim.

Şafi mezhebinde midye helal
Hanefi mezhebinde haram
Yani ülkenin doğusunda şafiler var midye yiyebilir batısında Hanefi ağırlıklı midye yiyemez..
Ama ikiside Müslüman ikiside aynı dine aynı kitaba aynı Allah a inanıyor..

Bunun vahameti şu.
Allah diyor ya domuz eti haram ama zor durumda kalınırsa hayatta kalınacak kadar yiyilebilir.
Hiç duydunmu yada duyanımız oldu mu birisi hayatta kalabilmek için bir parça domuz eti yemiş..
Milyonda bir ihtimal bile değilken buna değinen Allah neden milyonlarca müslümanın hergün karşı karşıya kaldığı midyenin helal haramlığına değinmesin ki?

Yorum yapılabilir amenna ama kati surette helal haram deyip hüküm koyarak olayı kapatmak.. Allahtan rol çalmaktır..

Yorum olayına dönüp bir ayetle örneklendireyim.
Müşrik kadınlardan size gelin olursa onları teste tabi tutun mümin olduklarına kanaat getirirseniz eski eşlerine mehir bedellerini geri vermek suretiyle nikahınıza almanızda bir günah yoktur.

Şimdi bu ayet geliyor o zamanki şartlar kültür çoğrafya ve yaşamın içindeki vaka bu ayete ihtiyaç duyulmuş.. Ki böyle bir ayet gelmiş.

Peki günümüz türkiyesinde hadi bu ayeti uygula
Nasıl uygulayacaz öyle bir yaşantımız yok yani o gün o ayetin gelmesini zaruri kılan şartlar zeminini oluşturan yaşam şekli bizde yok..
İşte üzerinde yorulduğumu izahatlarda bunun gibidir
Dünün şartlarında öyle yorumlanmıştır o günkü şartlar bugün hayatın içinde olmayabiliyor.
Bu sebeple din ayrı kültür ayrı bişey dir diyorum itiraz ediyon ama vaka bu yani.
 
Üst