O halde meseleyi nasıl doğru anlayabiliriz?

Karaton

GÜCÜ DOĞURAN DÜŞÜNCEDİR
Kurucu
27 Ocak 2017
4,299
18,123
Bolu
www.sevgiplatformu.info
Hasan ONAT Hoca problemi ifade ederken, somut olarak problemi de söylemiyor somut olarak çözümü de söylemiyor... Bizim Klasik İlmi Müktesabat içerisinde ne varki, onu biz almış olalım ve uygulayalım,

Ve o uyguladığımız şey kendisinin ifadesiyle "Kur'an İslamı"na uymamış olsun...

Onlar nelerdir, hangi konulardır ve müctehidlerin ne gibi yorum ve içtihatlarıdır... Bilmemiz gerekmiyor mu..?
Hasan onat hoca o paragrafta da söylüyor aslında problemi..

Şöyle ornek vereyim.
Gecen burada bir konuda konuştuk..kan abdesti bozar mı diye bir soru geldi..ayetler de abdesti 3 şeyin bozabilecegini söyledim..cunupluk tuvalet ihtiyacı ve sarhoşluk..

Sonra sen Ali abiye sordun ki eli kanadigi halde namaz kılarsa kabul olurmu...Ali abi cevaben safiyse olur hanefiyse olmaz dedi.

Şimdi sorun şu..ben şafi bir arkadaşımla namaza giderken elimiz kanadı onun kafa rahat benimkinde şimşekler çakıyor..

Kıldık namazı çıktık..şimdi yoruma göre Allah diyecek ki sen şafisin senin namazını kabul ettim sen hanefisin seninkini kabul etmedim.

Aynı sakikde şafi bir arkadaşımla oturdum midye yedim ona helal günah yok bana haram günah var..

Yani Allah sen şafisin sen hanefisin diye bakacak değil onun koyduğu sınırlar içerinde halis niyetle yaptığın ibadetin kabulü ona kalmıştır.

Ama bu yorumlar öylesine tabulastirilmiş ve dinlestirilmiski,insanın Allah için kıldığı namazın kabul olup olmadığına da insan karar veriyor...

Tahrim süresinin 1. ayetinde..ey Allah'ın Resulü sen hanımlarının gönlünü hoş tutmak için Allah'ın helal kıldığını kendine haram mı kiliyorsun diyor.

Nahl 116: Kendi dillerinizin uydurmasıyla Allah'a iftira ederek, “Bu helaldir, şu haramdır” demeyin. Çünkü Allah'a karşı yalan düzenler asla kurtuluşa erişemezler.

Şimdi hanefiler haram sayılan birçok deniz ürününü yemiyor. safiler ise denizden babaları çıksa affetmiyor:)

Yani bu yorumların din olmadığı birer yorum olduğunu bu yorumları yapan içtihatları oluşturan insanlarında kendi içerisinde bulundukları kültürden siyasi olaylardan kavmiyetciliklerden hilafet vve saltanat savaslarindan etkilenebilecegini unutmamak gerektir.
 

Tahsin EMİN

"Özlem" için "Ümit..."
Sp Kullanıcı
23 Ara 2020
2,783
8,465
4 müctehid bir meselede farklı hüküm de verseler, bu hükümlerin 4'ü de doğrudur... Biri doğru 3'ü yanlış değildir... Hepsi doğrudur...

Ya insan müctehid olmalı ameli yolunu çizmeli ya da "bir müçtehidi" takip etmeli... Gerektiğinde de, mazeret oluşmuşsa diğerlerine de bakıp amel etmeli...

(Bunların tamamı doğruysa, ki doğrudur, 4'ünü de Allahü Teala "doğru" kabul edecektir... Çünkü, Rabb'imize vereceğimiz cevabımız var: "Bilmedik, biz de gittik bir bilene sorduk..." Allahü Teala bunu emretti...

İhtilaf sadece fıkıh'ta yoktur...

Tıp
Mühendislik
Ve diğer ilimlerde de... İhtilaf vardır...

Şu unutulmasın, "yorum" basite alınmamalı, yorum Din değilse de kaynağı Din'dir ve yorum yapmak için de "müctehid" olmak gerekir... Bunu atlıyorsun...

Senin önüne müctehidler içtihatlarını serince nutkun kolayını da attığın gibi, direk Kur'an'dan hüküm çıkaran biri oluyorsun...

Gözünü açanlar alimler aslında... Çünkü tüm bu bilgiler olmasaydı sen de biliyorsun ki, Kur'an'ı yaşayamazdın...
 

Alperen61

Alperen ve Ruveyda'nın babası.
Yönetici
Kurucu
30 Ocak 2017
4,980
31,583
44
BOLU
Son zamanlarda ortaya çıkan akımlar,felsefi bakış açıları ve bilim adına yapılan bir takım düşünsel dayatmalar dinin sorgulanmasına vesile oldu.
Zamanımızın ilahiyatçılarının bir kısmı dine sahip çıkma adına dini bir şeylerden arındırıp saf ve katışıksız bir din oluşturma çabası içine girdiler.Bu kendilerinin düşüncesi onlar gibi düşünmeyenler de var elbette.Hadis sünnet ulema müctehid müceddid gibi kavramları yeri geldiğinde yok sayan Kuranı Kerim üzerinden yürüyen bu kesim diğerlerini Kuranı yetersiz bulmakla itham ederken diğer kesim Kuran’ın yeterli olduğunu ama herkesin Kuranı Kerim’i okuyup içinden anlam çıkaracak kadar ehil olmadığını dolayısıyla Kitap Sünnet İcma Kıyas dediğimiz kavramların meselelerde çözüm için gerekli kaynaklar olduğunu söylüyor.Bunlar da diğer kesimi Hadis Sünnet ve Ulemayı yok saymakla suçluyor.
Ortada bir din var ve dini anlatmak adına birbiri ile çatışan fikirler düzleminde ne yapacağına karar veremeyen vatandaş var.

Turan Dursun denilen adamı imam müftü yapan sonrasında ona dine peygambere iftira atan Kitaplar yazdıran ve bugün bile onu aydınlanmacı din bilgini diye pazarlayan acayip laik sistemimizin bunda etkisi büyüktür.
Yaşar Nuri de bu sistemin içinden çıktı Adnan Oktar da,FETÖ de,İhsan Eliaçık ta falan filan.
 

Tahsin EMİN

"Özlem" için "Ümit..."
Sp Kullanıcı
23 Ara 2020
2,783
8,465
Dini her "şey"den arındırıp, O'nu sadece "kendisi"yle baş başa bırakmak için çabalayan ilim adamlarının(!) tümü, öyle ya da böyle, kendi yorumlarıyla o "alan"ı çok daha karmaşık bir duruma getirmişler ve nihayetinde de sapıtıp yoldan çıkmışlardır...

Bunların en rezil tarafı, "Kur'an da Kur'an" demelerine rağmen, toplum için hukuki değerlerin ikame edilmesi anlamında "Kur'an'ı" bu alandan dışlamaya da kendilerine özellikle bir görev addetmişlerdir.

Demem o ki: Sadece Kur'an diyenler, bu haliyle aslında Kur'an'la en büyük problemi olan insanlardır...
 

Son mesajlar