Garip bir devirde yaşıyoruz.
Kimisi Kuran okumak ve okutmak için canhiraşane çabalarken, kimimiz güya Kuranı korumak adına Kuran’ın okunmasına kısıtlama getirir. Herşeyden daha çok Kuran’ın okunmasına muhtaç olan kabir ehlini kuransız bırakmak için gayret güder.
Biz kimin ne amaç güttüğüne bakmadan, Her hayat sahibinin Kuran’da hissesi vardır deyip, hisseleri dağıtma amacını gütmeye devam edicez.
Kabir ehlinin de bir hayatı vardır. Her hayat sahibi gibi onlarda Kıraatı Kurana muhtaç.
Peygamber Efendimiz (asm), şöyle buyurmuş:
Kimisi Kuran okumak ve okutmak için canhiraşane çabalarken, kimimiz güya Kuranı korumak adına Kuran’ın okunmasına kısıtlama getirir. Herşeyden daha çok Kuran’ın okunmasına muhtaç olan kabir ehlini kuransız bırakmak için gayret güder.
Biz kimin ne amaç güttüğüne bakmadan, Her hayat sahibinin Kuran’da hissesi vardır deyip, hisseleri dağıtma amacını gütmeye devam edicez.
Kabir ehlinin de bir hayatı vardır. Her hayat sahibi gibi onlarda Kıraatı Kurana muhtaç.
Peygamber Efendimiz (asm), şöyle buyurmuş:
Bu hadis-i şerif açık bir şekilde, hem ölünün arkasından Kur'an okunabileceğini, hem de kabristanda Kur'an okunabileceğini göstermektedir.اِذَا مَاتَ أحَدُكُمْ Sizden birisi öldüğünde فلا تَحْبِسُوهُonu durdurmayın وَأَسْرِعُوا بِهِ إِلَى قَبْرِهِ onu kabrine koyma hususunda acele edin. عِنْدَ رأْسِهِ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ ولْيُقْرَأْ-İçinizden birisi- ölünün başucunda Fatiha suresini okusun. وعِنْدَ رِجْلَيْهِ بِخَاتِمَةِ سُورَةِ الْبَقَرَةِ ve ayak ucunda da Bakara suresinin sonunu okusun. في قَبْرِهِ kabri başında. (Taberani, Mu'cemu'l Kebir, XII, 340; el-Beyhaki, Şuabu'l İman, VII, 16, hadis no: 9294)