* Tövbenin hemen günaha düşülür düşülmez
Yapılmasının vacip olduğu söylenir.
Bu sebeple bir günaha düşüldüğü anda
Hemen tövbe edilmemesine de
Ayrıca tövbe etmek gerekir.
Râbia, "Bizim öyle tövbe istiğfarlarımız vardır ki,
Onlar için de ayrıca tövbe ve istiğfar etmeliyiz" der.
*. Hadisi şerifte:
“Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz,
Allah sizi yok eder ve günah işleyip,
Hemen arkasından da tövbe eden bir kavim yaratırdı”
Buyurulur.
Bu hadis günah işlemenin gereğini değil
Tövbenin büyüklüğünü ve önemini anlatır.
*. İbn Abbas “nasûh tövbe”yi:
“Kalbi ile hatasından pişmanlık duymak,
Dili ile istiğfar/ bağışlanma dilemek,
Beden ile günahlardan temelli kopmak,
İçinden de bir daha dönmemeye karar vermek”
Diye tanımlamıştır.
Yapılmasının vacip olduğu söylenir.
Bu sebeple bir günaha düşüldüğü anda
Hemen tövbe edilmemesine de
Ayrıca tövbe etmek gerekir.
Râbia, "Bizim öyle tövbe istiğfarlarımız vardır ki,
Onlar için de ayrıca tövbe ve istiğfar etmeliyiz" der.
*. Hadisi şerifte:
“Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz,
Allah sizi yok eder ve günah işleyip,
Hemen arkasından da tövbe eden bir kavim yaratırdı”
Buyurulur.
Bu hadis günah işlemenin gereğini değil
Tövbenin büyüklüğünü ve önemini anlatır.
*. İbn Abbas “nasûh tövbe”yi:
“Kalbi ile hatasından pişmanlık duymak,
Dili ile istiğfar/ bağışlanma dilemek,
Beden ile günahlardan temelli kopmak,
İçinden de bir daha dönmemeye karar vermek”
Diye tanımlamıştır.