Karalama Defteri

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,679
insan nerde ve ne söyleyecegini bilmesi gerekir ve sadece biliyorsa der vede sayet bilmiyorsa da sukut eder.

Gereksiz yerde konusmak ve lafi uzakmak insanlar tarafindan hos kasilanmiyor.

Dünyalik seylerde bilene en iyisi onlara dair de olsa fikir yürütmemek ve insan keske tek bildigi kadar konussaydi ve bilmedigi her ne olursa olsun onlara dair sukut veya su sözü telafuz ile yetinseydi bilmiyorum.

Sen insan olarak neyden sorumlusun bildiginden mi ve yoksa bilmediginden mi ilk hetabta bildiginden sorumlusun bildigin icinde der vede amel de edersin ve bilmedigin seylerde söz de diyemezsin vede amelde yapamazsin.

ilimsiz kelam olmaz ve kelam olmadigi gibi amel de olmaz iste her ikiside ilme tabi´dir.
 

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,679
Sirf Peygamber(s.a.v.) e tazim icin mi veya tenzih icin mi eskiden beri buhariye saldiriliyor ve dikkat ettiysen yeni jenerasyon ve yani gencler birer hadis düsmani olmadiklari kaliyor buhariyi hal ettik ve sonra sira kimde muslum de mi veya ebu davud da mi mesele o kitabta gecen az veyahut sayilacak gibi hadislerden dolayi mi ve farz edelim ki bir örnek olarak 50 kadar hadis var ki tuhaf veya akil vede mantika sigmiyor yada uydurma gibi olsa da bundan bizzat o buhari nin ne sucu var mi onu bana deyin ve dogru ise vede hak sözün varsa alip kabul edeyim.

Onun demis oldugu veya vermis veyahut kitabina almis olduklari hadisler o seyhlerden veya hadis hocalarindan okuyup ve ögenip duymus vede böyle olarak zabt etmis veya yazmis sonra o kitabini yazarken bunlarida eklemistir.

Buhari de yalan veya uydurma ve akla sigmayan hadis buna benzer sözler var ise bunlar bizzat o buharinin kendisinden cikmiyor ve onada isnad edilemez ve o bu gibi hadisleri okumus veya ögrenmis oldugu o hocalarindan alip ezberlemistir ve adeta günah kecisi de buhari oluyor ve neden sadece bu gibi hadisler alip kitabina yazdigi icin veya baska ifade ile nakil yapmis oldugu icindir.

Alin ilk önce bir buhari´yi okuyun hadis-i serifler icin isnad var ve senin de anlayacagin örnek olarak ben bu hadis-i hocam hasandan aldim Hasan da ali den ali de hüseyinden hüseyinde ahmed den ahmed de gidiyor böyle ta o sahabeye veyahut Peygamber(s.a.v.)´e kadar onda son bulur.

iste gel de bunu redd et edemezsin ve böyle bir sey nasil inkar edilebilirsin haber veya yapilmis o bilgi zincirleme ve zincirden bir yani tek kisi eksik olsa veya atlanilsa yada icinde yaramaz son zamanda akli veya hafizasi gitmisse bundan veya buna benzer bir seyden dolayida hadis´in o degeri düsüyor.

Örnek olarak simdi ben bir hadis kitabi hazirlayacagim ve aldigim hadislerin icinde zayif veya saz yada uydurma gibi hadisler var sirf bunlari alip hazirlamakta oldugum kitabtan dolayi beni bunlari uydurmus gibi suclayamazsiniz ve benim görevim bu konuda bunlari nakil etmek vede baska ifade ile aktarmaktan ibarettir.

[Son olarak bir not düseyim imam Hasan -i Basri(r.ah) yi bilirmisin biliriz ve o bir hadis-i zikir ederken Kale Resulallah diyor ve yani Resulallah dedi ve oysa ki bunu demesi icinde bir sahabe olmasi gerekirdi ve bu meseleyi biliyorsan o buna dair mevzuyuda bilirsin.]
 
Son düzenleme:

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,679
Okumak gibi bir sey güzel oldugu icinde ve ayni zamanda faydali insan bilmedigini biliyor.

Bir insan düsün ki yillarca kitab okumus ve buda demek olur ki o insan neler biliyor demek olur.

insanoglu okudukca ilerler ve buna dair buda deniliyor ve insan o okumak ile bilmediklerini bilmis oluyor ve iste demek veya yapmak ilede amil olur.

Bu okumanin birde hos tarafi su olur dini kitablar okumak ve bunda ki o amac nedir kendini egitmek veya baska ifade ile yetistirmektir.

Herkes okuyanlar olarak kendine göre ve okumasi gerektigi gibi bir seyler okur avamda ve havas da tek fark suda olabilir okunup alinan o seyler ve bilgi hazinesi olarak sonucta ikiside bilgisinin icine bilgi koyuyor.

Okugun müddetce bilgi hazineni genisletirsin ve ufkun acilir ve zihninde genisler ve bunun tersinde okumayip ve onu terk ettin mi ilerlemedigin gibi yerinde sayiklarsin ve kar etmedigin gibi pasif oluyorsun.

insan okur ister istemez kendine göre veya sahip oldugu o seviyesine göre bir örnek olarak yabanci dildeki kitablari okumak ve anlamak icinde güne bilgi gerekiyor vede bu hangi dilden olursa olsun fark etmez.

Bir örnek olarak arabca okuyacaksin ve iste o arabca kitabi okuman icin o yaziya ve onun sahib oldugu dili bilmen gerekiyor ve bu almancada olsa bir örnek olarak dil latince ve bugünkü gibi harflar ile de olsa onunda kendine göre bir okuma sekli veya telafuz edilmesi vardir.

Sonra diyelim bu yabanci diller de yazilmis bir eser´i okudun ve peki anladin mi veya oda gecenleri kavraya bildin mi ve iste buda güne bir bilgi birikimi gerektiyor.

[Son olarak not birde yabanci dillerde yazilmis kitab var dilli farkli iste arabca böyle apayri dillerden biri harf olarak ve yazi yazilma sekli bir örnek olarak Kur´an-i Kerim okuyabiliyorsun degil mi ve neden cünkü harekeli de ondan ve peki herhangi bir arabca kitabi da okuyabilirmusun iste bu soru isareti ve okuyamiyorsun buda o bilgi gerektiriyor.

Sözü uzatmak istemiyorum suanda aklima neler geliyor biiznillah ve bak o kitabullah denilen Kur´an-i Kerim bile daha sonradan harekelenmis ve sende bir avam olarak okuyabiliyorsun böyle bir sey olmasaydi onu bugün okumak soru isareti olur.]
 
Son düzenleme:

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,679
insanin vakti kiymetli ve bizde bunu degerlendirmek isteriz vede şimdi ne ile ugraşiyorum.

Sadece akil veya mantik kim yapiyoprsa şu acidan o mutezileye benziyor akil ve mantik ilim ile olursa veya bununla pekiştirilirse yada ilme buna dayanirsa bir şey demiyorum ve sadece akil işte kuru akil veya kuru mantik tek olursa ilmi veya dini şeylerde abes ile iştigal olur.

Bazi insanlar hazir cevap Allah diyor ki akil edin tamamda sadece bunu mu diyor görün veya idrak edin sorun ve düşünün diye de ayet-i kerimeler yok mu ve neden bir şeye takilipta illada onda kalip gidiyorsun.

[Not olarak Mutezile de sirf Allahu Teala´yi tenzih etmek ve tazim etmek icin onun o sifatlarini iptal etmisler iste akilci cok bir mezheb onun icin akilci mezheb demiyorum akla cok agirlik veren veya akli bir ölcü yani delil alan mezheb diye diyorum. Diger mezhebler bu konuda bununla bir mukayese edilemezler mezhebler icinde cok akilci bir mezheb var ise iste buda o mutezile mezhebi olur.]
 
Son düzenleme:

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,679
Ne okumak gerekir insanin cani ne istiyorsa veya baska ifade ile ona ne lazim ise o türden kitab okur.

Kitab okuma konusunda insanlik bir farklilik arz ediyor ve kimisi cani ne isterse vede kimiside okumasi lazim geleni okur ve bir örnek olarak kitab olarak sIkicida olsa bunun okumasi gerekiyorsa okur.

insan ne icin kitab okur bilgi hazinesinden dolayi veya baska ifade ile bilmediklerini ögrenmek icin.

Sirf kitab okuyayim da hos degil ve sonucta bir seyden dolayi ve yani okumanin da kendine göre bir sebebi olmasi gerekir.

Kitab okumak insana bir seyler vermiyorsa veya insanin kelime dar agacini cogaltmiyorsa ve insani okudugu ile amel ettirmiyorsa neye yarar ve ilim o ki insani gerektiginde bir kirbaclamasi gerekir ki insanda o ilim ile amil olsun.

Oku oku elde ne var hic ve böylede olmamasi gerekir ve okuduklarindan bir seyler ile amil olabiliyormusun.

Kitab okumak güzel ve bilmek vede daha güzeli ilim taleb ederken niyyet su ise ne ala okuyup bilip amel etmek ve iste sonucta insanin sevap kazanmasina baslagic olarak bir adim oluyor.

Okumasaydi bilmeyecekti ve bilmeseydi amel edemiyecekti ilk önce ilim sonrada amel gelir.

Bilgisiz söz olmaz ve amel de olmaz kelamda bilgiye tabi konusmak bilene o bilgiye dayanmiyor mu ve demek ki bilme konusunda kelamdan önce bilgiye geliyor.
 
Son düzenleme:

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,679
Bazi şeyler his etmekle bilinir ve bunun örnekleri coktur ve insanda saglam duyular diye bir şey var bunlarin görevi his edip beyne haber yollamak olur birer örnekler olarak dokunmak ile ve yani elin degmesi sicak,soguk, sert,yumuşak aci,tatli güzel,cirkin koku alma ve duyma,görme gibi kisacasi bundan ibarettir.

1.El ile ellemek, göz ile görmek, 2.kulak ile duymak veya dinlemek 3.burun ile koku almak, 4.dil ile tatmak 5.akil ile bilmek veya kavrama bir seyi tasdik ve redd etme.
 
Son düzenleme:

Son mesajlar